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Catalina Estrada Mejía

Catalina Estrada Mejía

Associate Professor | School of Management
c.estrada395@uniandes.edu.co
Area:
Marketing
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Catalina Estrada Mejia
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Profile

Catalina Estrada is the director of the Marketing research área at Universidad de los Andes School of Management . She holds a Ph.D. in Social Psychology from Tilburg University.

Her research areas are Arithmetic, Cognitive Skills, Risk Perception, Financial Decision-Making, and Financial Education.

Hoja de vida

Education

2012 – 2015 Ph.D. in Social and Behavioral Sciences. Tilburg University – School of Social and Behavioral
Sciences, Tilburg, The Netherlands.
2010 – 2012 Research Master. Major: Social Psychology. Tilburg University – School of Social and
Behavioral Sciences, Tilburg, The Netherlands.
1999 – 2004 B.A. Major: Management. Magna cum Laude. Universidad de los Andes – School of
Management (UASM), Bogotá, Colombia.

Products
  • Barrios A, Camacho S, Estrada-Mejía C. (2022) – From service to social innovation with a service-dominant logic approach – Journal of Services Marketing (ISSN 08876045). Leer más

    Artículo

  • Trujillo C, Estrada-Mejía C, Rosa J. (2021) – Norm-focused nudges influence pro-environmental choices and moderate post-choice emotional responses – PLoS ONE (ISSN 1932-6203). Leer más

    Artículo

  • Zickfeld J, van de Ven N, Pich O, Schubert T, Berkessel J, Pizarro J, Bhushan B, Mateo N, Barbosa S, Sharman L, Kökönyei G, Schrover E, Kardum I, Benzon J, Lazarevic L, Escobar M, Stadel M, Arriaga P, Dodaj A, Shankland R, Majeed N, Yansong L, Lekkou E, Hartanto A, Özdoğru A, Vaughn L, del Carmen Espinosa M, Caballero A, Kolen A, Karsten J, Manley H, Maeura N, Eşkisu M, Shani Y, Chittham P, Ferreira D, Bavolar J, Konova I, Sato W, Morvinski C, Carrera P, Villar S, Ibanez A, Hareli S, Garcia A, Kremer I, Götz F, Schwerdtfeger A, Estrada-Mejía C, Nakayama M, Sesar K, Orjiakor C, Dumont K, Allred T, Gračanin A, Rentfrow P, Schönefeld V, Vally Z, Barzykowski K, Peltola H, Tcherkassof A, Haque S, Śmieja M, Su-may T, Ijzerman H, Vatakis A, Choi E, Schorch S L, Páez D, Malik S, Kačmár P, Bobowik M, Jose P, Vuoskoski J, Basabe N, Doğan U, Ebert T, Uchida Y, Zheng M, Mefoh P, Šebeňa R, Stanke F, Ballada C, Blaut A, Yang W, Daniels J, Kocsel N, Demirag E, Balt N, Vanman E, Stewart S, Verschuere B, Sikka P, Boudesseul J, Martins D, Nussinson R, Mentser S, Çolak T, Martinez-Zelaya G, Vingerhoets A. (2021) – Tears evoke the intention to offer social support: A systematic investigation of the interpersonal effects of emotional crying across 41 countries – Journal of Experimental Social Psychology (ISSN 0022-1031). Leer más

    Artículo

  • Estrada-Mejía C. (2020) – Construyendo Empresa después del COVID-19 – Desarrollo y Sociedad, (ISSN 0120-3584). Leer más

    Columna de Opinión

  • Cardenas S, Cuadros P, Estrada-Mejía C, Mejía D. (2020) – Determinantes del bienestar financiero evidencia para América Latina Leer más

    Libro

  • Estrada-Mejía C. (2020) – La economía del comportamiento y el consumidor financiero. – Revista PyM (ISSN 0120-5293). Leer más

    Columna de Opinión

  • Estrada-Mejía C, Peters E, Dieckmann N, Zeelenberg M, De Vries M, Baker D. (2020) – Schooling, numeracy, and wealth accumulation: A study involving an agrarian population – Journal of Consumer Affairs (ISSN 0022-0078). Leer más

    Artículo

  • Puerta D, Moros L, Vilardy S, Estrada-Mejía C, Andonova V. – Uramba: habilidades gerenciales colectivas para la sostenibilidad – Facultad de Administración..

    Otro

  • Estrada-Mejía C. (2019) – Financial education: Not all about numbers or calculations Leer más

    Columna de Opinión

  • Estrada-Mejía C.(2019). – IAREP/SABE 2019 Conference Leer más

    Evento

  • Estrada-Mejía C.(2019). – JCR Author Development Workshop

    Evento

  • Estrada-Mejía C. (2019) – La noche de pánico en Cali y Bogotá. – Cerosetenta (ISSN 2805-6566). Leer más

    Columna de Opinión

  • Estrada-Mejía C.(2018). – 5th OECD-GFLEC Global Policy Research Symposium to Advance Financial Literacy

    Evento

  • Estrada-Mejía C.(2018). – EduFin Summit

    Evento

  • Estrada-Mejía C. (2016) – Being bad with numbers could cost you financially Leer más

    Columna de Opinión

  • Estrada-Mejía C, Zeelenberg M, De Vries M. (2016) – Numeracy and wealth – Journal of Economic Psychology (ISSN 0167-4870).

    Artículo

  • Estrada-Mejía C. (2013) – The Armenia Earthquake: Grinding Out an Effective Disaster Response in Colombia’s Coffee Region – Sustainability in Supply Chain Management Casebook: Applications in SCM (ISBN 9780133367195).

    Capítulo de Libro

  • Estrada-Mejía C, Forero C. (2010) – The quest for visibility and open access of scientific journals in Latin America – Learned Publishing (ISSN 0953-1513).

    Artículo

  • Estrada-Mejía C, Forero C. (2010) – The quest for visibility of scientific journals in Latin America – Learned Publishing (ISSN 0953-1513).

    Artículo

  • Estrada-Mejía C, Ospina J. (2009) – Conquistando a la generación Y – Estrategias de publicidad efectivas. Casos ganadores de los premios EFFIE 2006 (ISBN 978-958-695-413-6).

    Capítulo de Libro

  • Estrada-Mejía C, Trujillo C. (2009) – Entre la fantasía y el absurdo en las campañas publicitarias – Estrategias de publicidad efectivas. Casos ganadores de los premios EFFIE 2006 (ISBN 978-958-695-413-6).

    Capítulo de Libro

  • Estrada-Mejía C. (2009) – Grinding out Effective Disaster Response in Colombia’s Coffee Region: The Armenia Earthquake Leer más

    Caso de Estudio

  • Estrada-Mejía C, Mejia J. (2006) – Escuela nueva y democracia infantil

    Libro

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Nombre del proyecto: Medición del bienestar financiero en Colombia
Año: 2018
Financiador principal: BBVA
Proyecto de Consultoría Aplicada
Nombre del proyecto Think Forward Initiative- Educación Financiera
Año: 2018
Financiador principal: ING BANK

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