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Enrique Ter Horst tiene un Doctorado en Estadística y ciencias de la decisión. Ha trabajado como investigador comercial cuantitativo en Credit Suisse First Boston y Morgan Stanley. Allí fue coeditor del «Quant Strategist». Este es un artículo de investigación semanal distribuido tanto internamente dentro de Morgan Stanley como externamente a todos sus clientes institucionales.
Antes de su experiencia en la industria, completó un doctorado en Estadística Bayesiana en la Universidad de Duke. Además, es Gerente de Riesgo Financiero (GARP). Fue elegido secretario de la sección de Economía, Finanzas y Negocios de la Sociedad Internacional de Análisis Bayesiano (ISBA) desde 2015 hasta 2016.
Su investigación se centra en el desarrollo de nuevos algoritmos. Como también, trabaja con modelos estadísticos en una amplia variedad de campos como la economía (economía energética), finanzas cuantitativas, análisis de sentimiento de texto (twitter y redes sociales), física, medicina, psicología y marketing, por nombrar algunos.
Ha realizado consultoría para algunas de las agencias más prestigiosas como el Banco Central Europeo en Frankfurt, Alemania, Eurostat (Bruselas, Bélgica) y el Banco Interamericano de Desarrollo (BID) en Washington DC.
Año: 2003
Universidad: Duke University
País: Estados Unidos
Tipo de Título: Doctoral degree
Año: 1999
Universidad: Université Louis Pasteur
País: Francia
Tipo de Título: Master degree
Año: 1998
Universidad: Université Louis Pasteur
País: Francia
Tipo de Título: Bachelor degree
ter Horst E, Gauthier V, Gzyl H. (2025) – Decoding as a linear ill-posed problem:The entropy minimization approach – AIMS Mathematics (ISSN 2473-6988). Leer más
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ter Horst E. (2025) – Loyalty Beyond Transactions: The role Role of perceived Perceived Brand Ethics in e-Commerce – Frontiers in Communication (ISSN 2297-900X).
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ter Horst E. (2025) – The Effect of CSR Beliefs Among Bank Customers During Difficult Economic Times. – Frontiers in Communication (ISSN 2297-900X). Leer más
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ter Horst E. (2024) – Do the different expressions of an artist offer the same financial performance over time? The case of Fernando Botero. – Academia-Revista Latinoamericana de Administracion (ISSN 1012-8255).
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Ferrer, J, Malagon J, ter Horst E. (2023) – Does Climate Change News Matter? – Sustainability (ISSN 2071-1050). Leer más
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mesz B, tedesco S, Reinoso F, ter Horst E, Molina G, Gunn L, Küssner M. (2023) – Marble melancholy: Using crossmodal correspondences of shapes, materials, and music to predict music-induced emotions – Frontiers in Psychology (ISSN 1664-1078). Leer más
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.(2023). – Sentiment hedging: Trending stocks on reddit Leer más
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ter Horst E. (2023) – Understanding the Feature Space and Decision Boundaries of Commercial WAFs Using Maximum Entropy in the Mean – Entropy (ISSN 1099-4300). Leer más
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ter Horst E, Garay U. (2022) – A Bayesian dynamic hedonic regression model for art prices. – Journal of Business Research (ISSN 0148-2963).
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siqueira R, ter Horst E, Molina G, Gunn L, Reinoso F, Sezen B, Peña-Garcia N. (2022) – Branding in the Eye of the Storm: The Impact of Brand Ethical Behavior on Brand Commitment During the Covid-19 Crisis in a Latin American Country – Journal of Marketing Analytics (ISSN 20503318). Leer más
Artículo
ter Horst E, Gunn L, Restrepo S. (2022) – Hierarchical Bayesian Classi cation Methods to Identify Topics by Journal Quartile with an Application in Biological Sciences. – Education for Information (ISSN 1875-8649).
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.(2022). – The role of news in stock price movements: A textual analysis Leer más
Tesis
Mantilla D, ter Horst E. (2021) – ASSET DEPENDENCY STRUCTURES AND PORTFOLIO INSURANCE STRATEGIES – International Journal of Theoretical and Applied Finance (ISSN 0219-0249). Leer más
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ter Horst E. (2021) – An examination of the role of brand commitment in the development of branding behavior among front-line employees in the Rrtail sector through the lens of an emerging economy – Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity (ISSN 21998531).
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ter Horst E. (2021) – Assessment of Research Topic Prevalence by Journal Impact Quartile in Oral Health Sciences Using Bayesian Methods – SAGE Open (ISSN 2158-2440).
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ter Horst E, Bautista R. (2021) – Electrical Power Diversification: An Approach Based on the Method of Maximum Entropy in the Mean – Entropy (ISSN 1099-4300). Leer más
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ter Horst E. (2021) – Respecting Opposing Viewpoints through Debate and Discussion of Controversial Public Health Issues: A Double-Blinded Active Learning Design – College Teaching (ISSN 8756-7555). Leer más
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ter Horst E. (2021) – Tail-Risk Tracking Error Estimation with Copulas and Implications for Portfolio Insurance – International Journal of Theoretical and Applied Finance (ISSN 0219-0249). Leer más
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ter Horst E. (2021) – The Role of Brand Commitment in the Retail Sector: The Relation with Open Innovation – Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity (ISSN 21998531). Leer más
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ter Horst E. (2020) – A 2020 perspective on “Spreading the word: How customer experience in a traditional retail setting influences consumer traditional and electronic word-of-mouth intention” – Electronic Commerce Research and Applications (ISSN 1567-4223).
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