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Carlos Trujillo Valencia

Carlos Trujillo Valencia

Associate Professor | School of Management
ctrujill@uniandes.edu.co
Extension: 3058
| Office: SD-931
Area:
Sustainability
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Profile

Carlos Trujillo holds a Ph.D. and a Master’s degree in Economics and Management from the Universitat Pompeu Fabra, Barcelona. He is the director of a research group on individual decision-making and marketing.

His academic training mainly focused on economic psychology, behavioral economics, and experimental economics. He teaches the following courses: an undergraduate course in Consumer Behavior and Marketing Research; Marketing Management, with emphasis on the social and sustainable market as part of the Master in Environmental Management (MGA); and a course in Behavioral Science, which is part of the Master and Ph.D. programs in Business Administration.

Its objective is to help build links between the market and sustainability areas.

Hoja de vida

Education
Products
  • Trujillo C. (2022) – The future of sustainable consumption after the pandemic; optimism or pessimism?

    Capítulo de Libro

  • Trujillo C. (2021) – Enabling and Cultivating Wiser Consumption: The Roles of Marketing and Public Policy – Journal of Public Policy and Marketing (ISSN 0743-9156). Leer más

    Artículo

  • Trujillo C, Estrada-Mejía C, Rosa J. (2021) – Norm-focused nudges influence pro-environmental choices and moderate post-choice emotional responses – PLoS ONE (ISSN 1932-6203). Leer más

    Artículo

  • Arias C, Trujillo C. (2020) – Perceived consumer effectiveness as a trigger of behavioral spillover effects: A path towards recycling – Sustainability (ISSN 2071-1050). Leer más

    Artículo

  • Trujillo C, Trujillo A, Obando D. (2019) – An examination of the association between early initiation of substance use and interrelated multilevel risk and protective factors among adolescents – PLoS ONE (ISSN 1932-6203). Leer más

    Artículo

  • Reficco E, Trujillo C, Jaén, M.H. (2019) – Beyond knowledge: A study of Latin American business schools’ efforts to deliver a value-based education – Journal of Business Ethics (ISSN 0167-4544).

    Artículo

  • Trujillo C, Trujillo A, Obando D, Trujillo C. (2019) – Does it matter if drugs are legal? Legalising decreases the influence of beliefs in a moral order in consumption among adolescents – Addiction Research & Theory (ISSN 1606-6359). Leer más

    Artículo

  • Trujillo C. (2018) – A vender y comprar menos y más caro por la sostenibilidad, 2018

    Otro

  • Trujillo C. (2018) – Invitación a hacerse exuribista y exantiuribista, 2018

    Otro

  • Trujillo C. (2018) – La solución para la movilidad es no moverse, 2018

    Otro

  • Trujillo C, Unda J. (2018) – Mercadeo y desarrollo sostenible: un enfoque desde el comportamiento del consumidor – Gobernanza y Gerencia del Desarrollo Sostenible (ISBN 9789587747485).

    Capítulo de Libro

  • Trujillo C. (2018) – The complementary role of affect-based and cognitive heuristics to make decisions under conditions of ambivalence and complexity – PLoS ONE (ISSN 1932-6203). Leer más

    Artículo

  • Trujillo C, Rosa J. (2017) – Consumer Creativity Influenced by Hope, Integral Emotions and Socio-Economic Status – International Journal of Consumer Studies (ISSN 1470-6423). Leer más

    Artículo

  • Trujillo C. (2017) – El sin sentido del “fast fashion” en Colombia – Revista Semana (ISSN 2358-1557). Leer más

    Columna de Opinión

  • Trujillo C. (2017) – La defensa de los otros niños. Semana, 2017. – Revista Semana (ISSN 2358-1557).

    Artículo

  • Trujillo C. (2017) – La desesperanza de la movilidad y el transporte – Revista Semana (ISSN 2358-1557).

    Columna de Opinión

  • Trujillo C. (2017) – La desesperanza de la movilidad y el transporte. Semana, 2017. – Revista Semana (ISSN 2358-1557).

    Otro

  • Trujillo C. (2017) – La ley vs. el consumo colaborativo – Revista Semana (ISSN 2358-1557).

    Columna de Opinión

  • Trujillo C. (2017) – La ley vs. el consumo colaborativo. Semana, 2017. – Revista Semana (ISSN 2358-1557).

    Artículo

  • Trujillo C. (2017) – Time Perspective and Age: A Review of Age Associated Differences – Frontiers in Psychology (ISSN 1664-1078). Leer más

    Artículo

  • Trujillo C. (2017) – ¿Felicidad embotellada? – Revista Semana (ISSN 2358-1557).

    Columna de Opinión

  • Trujillo C. (2017) – ¿Para dónde vamos y para dónde iremos? – Revista Semana (ISSN 2358-1557). Leer más

    Columna de Opinión

  • Trujillo C. (2017) – ¿Para dónde vamos y para dónde iremos? Semana, 2017. – Revista Semana (ISSN 2358-1557).

    Artículo

  • Trujillo C. (2016) – De la economía circular al consumo circular – Revista Semana (ISSN 2358-1557).

    Artículo

  • Trujillo C. (2016) – El sí y el no… ¡ahora a leer!. – Revista Semana (ISSN 2358-1557).

    Artículo

  • Trujillo C. (2016) – Falacias – Revista Semana (ISSN 2358-1557).

    Artículo

  • Obando D, Trujillo A, Trujillo C. (2016) – Family dynamics and alcohol and marijuana use among adolescents: The mediating role of negative emotional symptoms and sensation seeking – Addictive Behaviors (ISSN 0306-4603). Leer más

    Artículo

  • Trujillo C. (2016) – Indicadores diarios ambientales – Revista Semana (ISSN 2358-1557).

    Artículo

  • Velez M, Trujillo C, Moros L, Forero C. (2016) – Prosocial Behavior and Subjective Insecurity in Violent Contexts: Field Experiments – PLoS ONE (ISSN 1932-6203). Leer más

    Artículo

  • Trujillo C. (2016) – Sobre bolsas plásticas – Revista Semana (ISSN 2358-1557).

    Artículo

  • Trujillo C. (2016) – ¿Estará en crisis la obsolescencia programada? – Revista Semana (ISSN 2358-1557).

    Artículo

  • Gomez J .(2015). El rol del riesgo y la intertemporalidad en la relación entre legal reasoning y el consumo de sustancias psicoactivas. – El rol del riesgo y la intertemporalidad en la relación entre legal reasoning y el consumo de sustancias psicoactivas

    Tesis

  • Trujillo C. (2014) – Substance Use and Antisocial Behavior in Adolescents: The Role of Family and Peer-Individual Risk and Protective Factors – Substance Use & Misuse (ISSN 1082-6084). Leer más

    Artículo

  • Trujillo C. (2013) – “Understanding poverty and promoting poverty alleviation through transformative consumer research” – Journal of Business Research (ISSN 0148-2963). Leer más

    Artículo

  • Masso C .(2013). ILEGALIDAD Y ASPECTOS EVOLUTIVOS: Argumentos que soportan razones evolutivas que generan el consumo de sustancias. – ILEGALIDAD Y ASPECTOS EVOLUTIVOS: Argumentos que soportan razones evolutivas que generan el consumo de sustancias

    Tesis

  • Rojas M .(2013). RAZONES EVOLUTIVAS QUE SON INCONSISTENTES CON EL CONSUMO DE SUSTANCIAS PSICOACTIVAS. – RAZONES EVOLUTIVAS QUE SON INCONSISTENTES CON EL CONSUMO DE SUSTANCIAS PSICOACTIVAS

    Tesis

  • Gonzalez R, Bautista R, Cardona E, Trujillo C, Wills E, Montes J. (2012) – Tendencias en la administración: gerencia y academia – Tendencias en la administración: gerencia y academia (ISBN 978-958-695-807-3).

    Capítulo de Libro

  • Trujillo C. (2012) – Validacion del test de proposito vital (PIL TEST – puropose in life) para Colombia – Revista Argentina de Clinica Psicologica (ISSN 0327-6716). Leer más

    Artículo

  • Trujillo C, Trujillo A, Martinez E. (2012) – Validación del Test de Proposito Vital (PIL test – purpose in life test) Para Colombia – Revista Argentina de Clinica Psicologica (ISSN 0327-6716).

    Artículo

  • Trujillo C, Hogarth R, Karelaia N. (2012) – When should I quit? Gender differences in exiting competitions – Journal of Economic Behavior and Organization (ISSN 0167-2681). Leer más

    Artículo

  • Trujillo C. (2011) – Applying a Transformative Consumer Lens to Poverty and Subsistence Consumers – Journal of Research for Cosumers (). Leer más

    Artículo

  • Trujillovalencia C, Angel V, Trujillo C. (2011) – Competencias directivas: Corrientes y controversias Leer más

    Libro

  • Trujillo C, Barrios A, Camacho S. (2010) – Low socioeconomic class and consumer complexity expectations for new product technology – Journal of Business Research (ISSN 0148-2963). Leer más

    Artículo

  • Estrada-Mejía C, Trujillo C. (2009) – Entre la fantasía y el absurdo en las campañas publicitarias – Estrategias de publicidad efectivas. Casos ganadores de los premios EFFIE 2006 (ISBN 978-958-695-413-6).

    Capítulo de Libro

  • Trujillo C, Barrios A, Ospina J, Estrada C. (2009) – Estrategias de publicidad efectivas: Casos ganadores de los premios effie 2006

    Libro

  • Trujillo C. (2009) – Humor, por que y para que? Efectos del humor y el involucramiento del consumidor en la comprensión de la publicidad.

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  • Barrios A, Trujillo C, Ospina J, Soto J. – MISMO PRODUCTO, VARIOS PRECIOS

    Otro

  • Trujillo C. (2009) – The use of fantastic and absurd situations in marketing campaigns

    Capítulo de Libro

  • Trujillo C. (2009) – ogos olfativos y aromatización de ambientes. Efectos en el proceso de toma de decisiones

    Otro

  • Trujillo C, Trujillo C. (2008) – Affect, Cognition and Categories in Decision Making

    Libro

  • Trujillo C. (2008) – Book essay on Flemming Hansen and Sverre Riis Christensen (2007), emotions, advertising and consumer choice – Journal of Business Research (ISSN 0148-2963).

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  • Trujillo C. (2007) – Building Internal Strength, Sustainable Self-Esteem, and Inner Motivation as a Researcher – Journal of Research Practice (ISSN 1712-851X). Leer más

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  • Trujillo C. (2004) – Range Sensitivity of Categorization Judgments Leer más

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