Las empresas familiares están en todas partes, pero hay poca información sobre su crecimiento y desarrollo. Este libro es uno de los pocos que analiza la identidad y la evolución de las empresas familiares más grandes de América Latina y España. Con contribuciones de 20 académicos de 12 países diferentes, el libro compara la relación de las familias en los negocios dentro de sus economías nacionales, capital extranjero, migración y política. Los autores niegan la existencia de un «tipo latino» de capitalismo familiar en sus países, y destacan la diversidad y las diferencias nacionales y regionales. Este libro interdisciplinario será útil para estudiantes y académicos de economía, administración, historia, sociología y antropología. Políticos, consultores de empresas familiares, empresas familiares,
Family businesses are everywhere, but there is little information regarding their growth and development. This book is one of the few to analyse the identity and evolution of the largest family businesses in Latin America and Spain. With contributions from 20 scholars from 12 different countries, the book compares the relationship of families in business within their national economies, foreign capital, migration, and politics. The authors deny the existence of a ‘Latin type’ of family capitalism in their countries, and highlight diversity, and national and regional differences. This interdisciplinary book will be useful for students and scholars of economics, management, history, sociology, and anthropology. Politicians, family business consultants, family businesses, and international institutions will also benefit from insights within this book.