- On campus
- Bogotá
- Start date: January / NA 2024
- Two or three times a week, from 6:00 p.m. to 9:00 p.m. and some Saturdays.
- 12 months / 20 credits
- COP $1,750,000 COP (Credit value 2023)
Inicio » Programs » Graduate degrees » Specialization in Market Intelligence » What you will learn
Develops skills for making strategic and effective marketing decisions with high impact on organizations.
Marketing decisions are fundamental in the practical development of your career. You will learn how to justify, propose and support these decisions using tools, methods, and models of market data analysis.
Implementation of active and innovative methodologies that enrich the learning process in the classroom, such as PBL (Problem Based Learning) and POL (Project Oriented Learning), in which the student applies the learning obtained during the course to concrete situations.
They focus on theoretical approaches that professors enrich with examples, thus enhancing students’ understanding of the subject matter.
Both national and international case studies are conducted, allowing the student to cover different areas of the organization under real situations through interaction with peers and professors, developing critical and analytical thinking and communication, and argumentative and persuasive skills.
Knowledge is acquired through questioning, framing it to a specific problem so that the student absorbs it into his or her mental structure. This methodology transfers previous learning to new situations, and research is applied to management processes.
Through active learning in practical exercises, the strengthening of the participants’ abilities and skills in topics vital to management is facilitated.
In different courses, students must work in teams supporting each other to carry out projects and reports. They must search for information, analyze concepts, reach conclusions, and make decisions.
Expose participants to exercises to generate a strategy and design the different mechanisms and tools to develop and control implementation. The student understands and assesses the risks inherent in the decision-making process. Management simulation software allows for effectively integrating and considering most of the areas of an organization, their interrelationships, and complexities at the time of implementing a strategy.
These spaces aim to complement the formative process by bringing the student closer to the knowledge and experience of professors, business and trade leaders and recognized experts.
Using PBL and learning methodology, students work on a project in a company that aims at integrating knowledge and opportunities. This is accomplished through a framework emphasizing systems thinking, sustainability and leadership. These teaching experiences focus on complex problems and confront students with real situations and dilemmas to develop leadership and decision-making skills.
En el EMBA valoramos la trayectoria y las características propias de cada estudiante por lo que nuestro proceso de desarrollo de liderazgo es personalizado. Durante la maestría, los estudiantes participan de un proceso de creciente en liderazgo con mediciones individuales, que permiten conocer en detalle cómo ingresa, avanza y finaliza su competencia de liderazgo según el modelo Leadership Compass, desarrollado por profesores de Uniandes y de uso exclusivo de la Facultad de Administración.
La combinación de mediciones y retroalimentación personalizada brindan claridad en la ruta de crecimiento y en el diseño de actividades especiales por parte del EMBA para el desarrollo del liderazgo. De esta manera, el EMBA no solo comunica calificaciones de los cursos, sino que, además reporta la transformación de competencias gerenciales.
El programa tiene una duración de 18 meses y 38 créditos en cuatro ciclos. El 31% son cursos enfocados en el desarrollo de los conocimientos centrales en gerencia; el 25% son cursos interdisciplinarios que conectan diferentes áreas del conocimiento en administración para contrastar sus alcances y limitaciones; el 19% son experiencias de aprendizaje basadas en problemas/proyectos (las llamamos Retos); y el otro 25% son electivos a partir de una oferta de cursos y temáticas que responden al contexto e intereses de los estudiantes.
Nombre: Integración del retail físico con el digital
Conferencista: Carlos Eduardo Huertas Corredor (EMBA, 2016)
Fecha: 6 de agosto de 2020
Nombre: Liderazgo que trasciende
Conferencista: Álvaro Muñoz Munar (EMBA, 2017)
Fecha: 23 de julio de 2020
Nombre: Economía, mercados y desafíos en la gestión financiera y gerencial
Conferencista: Juan Camilo Suárez (EMBA, 2017)
Fecha: 09 de julio de 2020
Calle 21 No. 1-20
Bogotá – Colombia
Postal code: 111711
Bogotá
(601) 332 4144
Línea de información nacional
018000 123 300
Calle 21 No. 1-20
Bogotá – Colombia
Código postal: 111711
Bogotá
(57 601) 332 4144
Línea nacional
01800 123 300
Universidad de los Andes | Vigilada Mineducación
Reconocimiento como Universidad: Decreto 1297 del 30 de mayo de 1964.
Reconocimiento personería jurídica: Resolución 28 del 23 de febrero de 1949 Minjusticia.
Universidad de los Andes | Vigilada Mineducación
Reconocimiento como Universidad:
Decreto 1297 del 30 de mayo de 1964.
Reconocimiento personería jurídica:
Resolución 28 del 23 de febrero de 1949 Minjusticia.
Copyright © Universidad de los Andes. All rights reserved