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Andrés Barrios Fajardo

Andrés Barrios Fajardo

Associate Professor | School of Management
Director of the Doctorate in Administration and Master in Research in Administration (MIA)
andr-bar@uniandes.edu.co
Extension: 3975
| Office: SD-1007
Area:
Marketing
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Profile

Andrés Barrios is an Associate Professor at the Universidad de los Andes. He is a civil engineer from the Universidad Javeriana, an MBA from the Universidad de Los Andes, and a PhD in marketing from the University of Lancaster (UK). Andrés has spent more than 15 years doing research on marketing strategies to solve problems at the intersection between business, poverty, and social conflict. His teaching areas are marketing research, qualitative studies, and digital transformation at undergraduate and graduate levels.

Hoja de vida

Education
Doctor Of Philosophy In Marketing

Año: 2013

Universidad: Lancaster University

País: Gran Bretaña

Tipo de Título: Doctoral degree

Products
  • Barrios A, Camacho S, Martin-shields C. (2025) – Institutional voids, misalignments, and workarounds: the role of intermediaries for forced migrant entrepreneurship – International Small Business Journal (ISSN 0266-2426).

    Artículo

  • Barrios A, Taborda R, Rueda X. (2025) – TIME POVERTY: AN UNINTENDED CONSEQUENCE OF WOMEN PARTICIPATION IN FARMERS’ ASSOCIATIONS

    Artículo

  • Barrios A. (2025) – Unlocking Our Potential: Collaborating with Local and Global Institutions to Advance a Macro Ethos for a More Just, Safe, Inclusive and Sustainable World Leer más

    Artículo

  • Barrios A, Camacho S. (2024) – El uso de la tecnología para el desarrollo – FACULTAD DE ADMINISTRACION DE LA UNIVERSIDAD DE LOS ANDES: MEDIO SIGLO FORMANDO LIDERES (ISBN 978-958-798-702-7).

    Capítulo de Libro

  • Barrios A, Orozco L, Ortiz N, Serrano J. (2024) – Facultad de Administración de la Universidad de los Andes: medio siglo formando líderes

    Libro

  • .(2024). – La incidencia de la adaptación organizacional de las universidades en la interacción Universidad-Empresa-Sociedad Civil-Estado: El caso de la Universidad de Ibagué. Leer más

    Tesis

  • Barrios A. (2024) – Macromarketing Perspectives from Latin America

    Artículo

  • Barrios A, Puentes S. (2023) – Desafíos en clave de genero en el proceso de reincorporación de la mujer excombatiente – Despues del acuerdo Cómo va la paz en Colombia (ISBN 9789587984408).

    Capítulo de Libro

  • Barrios A. (2023) – How Does Knowledge Translation Involving (Non)Humans Influence the Adoption of Climate Change Solutions? The Case of Nature-Dependent Prosumers – JOURNAL OF THE ASSOCIATION FOR CONSUMER RESEARCH (). Leer más

    Artículo

  • Barrios A. (2023) – Retos en la reincorporación económica de excombatientes a través del emprendimiento: experiencias en los ETCR de Caquetá – Despues del acuerdo Cómo va la paz en Colombia (ISBN 9789587984408).

    Capítulo de Libro

  • Barrios A. (2023) – Service Encounter and Value Co-Creation in Fundraising Activities at the NPO Sector – Journal of Services Marketing (ISSN 08876045). Leer más

    Artículo

  • Barrios A, Godoy H. (2022) – Colombia: Resilience and Well-being in Response to COVID-19 – Community, Economy and COVID-19 (ISBN 9783030981525). Leer más

    Capítulo de Libro

  • Barrios A, Sezen B. (2022) – Colombian Advertising Industry: The Effects of Social Context on Advertisement Outcomes – Handbook of Research on Global Perspectives on International Advertising (ISBN 9781799896722). Leer más

    Capítulo de Libro

  • Barrios A, Camacho S, Estrada-Mejía C. (2022) – From service to social innovation with a service-dominant logic approach – Journal of Services Marketing (ISSN 08876045). Leer más

    Artículo

  • Camacho S, Barrios A. (2022) – Social commerce affordances for female entrepreneurship: the case of Facebook – Electronic Markets (ISSN 1019-6781). Leer más

    Artículo

  • Camacho S, Barrios A. (2022) – Teleworking and technostress: early consequences of a COVID-19 lockdown – Cognition, Technology and Work (ISSN 14355558). Leer más

    Artículo

  • Barrios A. (2022) – The new world of philanthropy: How changing financial behavior, public policies, and Covid-19 affect nonprofit fundraising and marketing – Journal of Consumer Affairs (ISSN 0022-0078).

    Artículo

  • Barrios A. (2022) – Valuing less and guarding more: Consumption stewardship in restricted contexts – International Journal of Consumer Studies (ISSN 1470-6423).

    Artículo

  • Barrios A. (2021) – Across Time, Across Space, and Intersecting in Complex Ways: A Framework for Assessing Impacts of Environmental Disruptions on Nature-Dependent Prosumers – Journal of Public Policy and Marketing (ISSN 0743-9156). Leer más

    Artículo

  • Barrios A. (2021) – Book review: Macro-Social Marketing Insights: Systems Thinking for Wicked Problems – Macro-Social Marketing Insights Systems Thinking for Wicked Problems (ISBN 9780367785475). Leer más

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Proyecto de Investigación
Nombre del proyecto: “Oportunidades y Barreras para la captura de valor en los emprendimientos de mujeres caficultoras de la Meseta de Popayán”
Año: 2019
Financiador principal: WWB FONDO FUNDACIÓN

Proyecto de Investigación
Nombre del proyecto: Desarrollo de emprendimientos en zonas de desmovilización
Año: 2019
Financiador principal: NEWTON FUND-COLCIENCIAS

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Research topics

  • Transformative Consumer Research
  • Service Dominant Logic
  • Business and society
  • Entrepreneurship

Books

http://hdl.handle.net/1992/46647

http://hdl.handle.net/1992/46595

Research groups

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Reconocimiento como Universidad: Decreto 1297 del 30 de mayo de 1964.
Reconocimiento personería jurídica: Resolución 28 del 23 de febrero de 1949 Minjusticia.

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