Andrés Barrios is an Associate Professor at the Universidad de los Andes. He is a civil engineer from the Universidad Javeriana, an MBA from the Universidad de Los Andes, and a PhD in marketing from the University of Lancaster (UK). Andrés has spent more than 15 years doing research on marketing strategies to solve problems at the intersection between business, poverty, and social conflict. His teaching areas are marketing research, qualitative studies, and digital transformation at undergraduate and graduate levels.
Año: 2013
Universidad: Lancaster University
País: Gran Bretaña
Tipo de Título: Doctoral degree
Barrios A, Camacho S. (2024) – El uso de la tecnología para el desarrollo – FACULTAD DE ADMINISTRACION DE LA UNIVERSIDAD DE LOS ANDES: MEDIO SIGLO FORMANDO LIDERES (ISBN 978-958-798-702-7).
Capítulo de Libro
Barrios A, Orozco L, Ortiz N, Serrano J. (2024) – Facultad de Administración de la Universidad de los Andes: medio siglo formando líderes
Libro
Barrios A. (2024) – Macromarketing Perspectives from Latin America
Artículo
Barrios A, Puentes S. (2023) – Desafíos en clave de genero en el proceso de reincorporación de la mujer excombatiente – Despues del acuerdo Cómo va la paz en Colombia (ISBN 9789587984408).
Capítulo de Libro
Barrios A. (2023) – How Does Knowledge Translation Involving (Non)Humans Influence the Adoption of Climate Change Solutions? The Case of Nature-Dependent Prosumers – JOURNAL OF THE ASSOCIATION FOR CONSUMER RESEARCH (). Leer más
Artículo
Barrios A. (2023) – Retos en la reincorporación económica de excombatientes a través del emprendimiento: experiencias en los ETCR de Caquetá – Despues del acuerdo Cómo va la paz en Colombia (ISBN 9789587984408).
Capítulo de Libro
Barrios A. (2023) – Service Encounter and Value Co-Creation in Fundraising Activities at the NPO Sector – Journal of Services Marketing (ISSN 08876045). Leer más
Artículo
Barrios A, Godoy H. (2022) – Colombia: Resilience and Well-being in Response to COVID-19 – Community, Economy and COVID-19 (ISBN 9783030981525). Leer más
Capítulo de Libro
Barrios A, Sezen B. (2022) – Colombian Advertising Industry: The Effects of Social Context on Advertisement Outcomes – Handbook of Research on Global Perspectives on International Advertising (ISBN 9781799896722). Leer más
Capítulo de Libro
Barrios A, Camacho S, Estrada-Mejía C. (2022) – From service to social innovation with a service-dominant logic approach – Journal of Services Marketing (ISSN 08876045). Leer más
Artículo
Camacho S, Barrios A. (2022) – Social commerce affordances for female entrepreneurship: the case of Facebook – Electronic Markets (ISSN 1019-6781). Leer más
Artículo
Camacho S, Barrios A. (2022) – Teleworking and technostress: early consequences of a COVID-19 lockdown – Cognition, Technology and Work (ISSN 14355558). Leer más
Artículo
Barrios A. (2022) – The new world of philanthropy: How changing financial behavior, public policies, and Covid-19 affect nonprofit fundraising and marketing – Journal of Consumer Affairs (ISSN 0022-0078).
Artículo
Barrios A. (2022) – Valuing less and guarding more: Consumption stewardship in restricted contexts – International Journal of Consumer Studies (ISSN 1470-6423).
Artículo
Barrios A. (2021) – Across Time, Across Space, and Intersecting in Complex Ways: A Framework for Assessing Impacts of Environmental Disruptions on Nature-Dependent Prosumers – Journal of Public Policy and Marketing (ISSN 0743-9156). Leer más
Artículo
Barrios A. (2021) – Book review: Macro-Social Marketing Insights: Systems Thinking for Wicked Problems – Macro-Social Marketing Insights Systems Thinking for Wicked Problems (ISBN 9780367785475). Leer más
Otro
Barrios A. (2021) – El efecto de las tendencias tecnológicas en la gestión de marcas – Revista PyM (ISSN 0120-5293). Leer más
Columna de Opinión
Barrios A, Wilson B. (2021) – Extending the notion of customer value to surfing camps – Heliyon (ISSN 2405-8440). Leer más
Artículo
Barrios A, Reficco E. (2021) – What social enterprises can learn from the freemium business model – Academia-Revista Latinoamericana de Administracion (ISSN 1012-8255). Leer más
Artículo
Riaño L, Reinoso F, Barrios A, Campo R. – Culture and communication for a wellbeing-oriented food marketing strategy Leer más
Evento
Barrios A. (2020) – From donation-based NPO to social enterprise: A journey of transformation through business-model innovation – Journal of Business Research (ISSN 0148-2963). Leer más
Artículo
Barrios A, Camacho S. (2020) – Programa de Emprendimiento Comunitario: Nuevas Oportunidades para el Campo
Libro
Barrios A. (2020) – The Global Refugee Crisis: Pathway for a More Humanitarian Solution – Journal of Macromarketing (ISSN 0276-1467). Leer más
Artículo
Barrios A. (2020) – Una oportunidad para los informales – Portafolio (ISSN 0123-6326). Leer más
Columna de Opinión
Garcia J, Barrios A. (2019) – Construcción de Paz: las empresas en la reintegración de excombatientes
Libro
Barrios A, Schultz CJ, Montes J. (2019) – Entrepreneurship as boundary object: Toward reintegration of Colombia’s ex-militants into civil society – Journal of Macromarketing (ISSN 0276-1467). Leer más
Artículo
Angelika Rettberg, Barrios A, Garcia J, Montes J, Schnarch D. (2019) – Introducción a “Construcción de paz: Las empresas en la reintegración de excombatientes” – Construcción de paz: Las empresas en la reintegración de excombatientes (ISBN 9789587748505).
Capítulo de Libro
Angelika Rettberg, Garcia J, Barrios A, Montes J, Schnarch D. (2019) – Reflexiones finales – Construcción de paz: Las empresas en la reintegración de excombatientes (ISBN 9789587748505).
Capítulo de Libro
Camacho S, Herrera A, Barrios A. (2019) – Refugees and Social Inclusion: The Role of Humanitarian Information Technologies – Decision-making in Humanitarian Operations – Strategy, Behavior and Dynamics (ISBN 978-3-319-91508-1). Leer más
Capítulo de Libro
Barrios A, Garcia J, Montes J, Rettberg A, Schnarch D, Angelika Rettberg. (2019) – Sector privado y reintegración: una mirada a la inclusión de excombatientes en la actividad productiva en Colombia – Excombatientes y acuerdo con las FARC-EP en Colombia: Balance de la etapa temprana (ISBN 9789587748789). Leer más
Capítulo de Libro
Taborda R, Barrios A, Reficco E. (2019) – Training effects on subsistence enrepreneurs’hope and goal attainment – Education + training (ISSN 0040-0912). Leer más
Artículo
Barrios A, Camacho S. (2018) – Consumers’ approach to brands centered on infamous celebrities: An institutional view of Pablo Escobar’s Human Brand – Journal of Business Research (ISSN 0148-2963).
Artículo
Barrios A. (2018) – Inclusive Food Distribution Networks in Subsistence Markets – Case Studies in Food Retailing and Distribution (ISBN 9780081020371).
Capítulo de Libro
Barrios A, Camacho S. (2017) – Conflict and controversy in brands centered on infamous celebrities – Marketing Theory (ISSN 1470-5931).
Artículo
Barrios A, Wilson B. (2017) – Creativity Identity in Colombia: The Advertising Creatives’ Perspective – International Journal Of Advertising (ISSN 0265-0487).
Artículo
Barrios A, Wilson B, Arias C. (2017) – Getting the Sustainability Message Across: An Endorsed Colombian Environmental Cinematographic Strategy – International Journal Of Advertising (ISSN 0265-0487).
Artículo
Barrios A. – Marketing to end a civil war: The evolving case of the Colombian peace process Leer más
Evento
Barrios A, Camacho S. (2017) – SUSTAINABILITY IN SUBSISTENCE MARKETPLACES: EVIDENCE FROM THE IMPLEMENTATION OF COMMUNITY BASED INITIATIVES
Artículo
Camacho S, Barrios A. (2017) – Social ties and improved well-being: the role of Wikimujeres in Colombian women’s business development – ACR Latin America Conference 2017. Leer más
Capítulo en Memoria
Barrios A, Camacho S. (2017) – Sustainability in subsistence marketplaces, a community challenge – ACR Latin America Conference 2017. Leer más
Capítulo en Memoria
Barrios A. – TCR Scholarship for the Latin American Context
Evento
Barrios A. – Transformative Market and Consumer Research Initiatives for the Refugee Humanitarian Crisis
Evento
Barrios A. – CONFLICT AND CONSTRUCTIVE ENGAGEMENT
Evento
Barrios A. (2016) – Enemigo en Casa Leer más
Columna de Opinión
Barrios A. (2016) – Marketing as a Means to Transformative Social Conflict Resolution: Lessons from Transitioning War Economies and the Colombian Coffee Marketing System – Journal of Public Policy and Marketing (ISSN 0743-9156).
Artículo
Barrios A. – SUSTAINABILITY IN SUBSISTENCE MARKETPLACES: EVIDENCE FROM THE IMPLEMENTATION OF COMMUNITY BASED INITIATIVES
Evento
Barrios A. – The Dynamic Effects of Policy and Marketing Systems on Peace and QOL: Empirical Evidence from Medellin, Colombia
Evento
Camacho S, Barrios A. (2016) – “Tell Me Who You Are, and I Will Show You What You Get” – the Use of Individuals’ Identity for Information Technology Customization – HCI in Business, Government, and Organizations: eCommerce and Innovation (ISBN 978-3-319-39395-7). Leer más
Capítulo en Memoria
Barrios A. – Businesses as Boundary Objects for Post-war Reconciliation Leer más
Evento
Barrios A. – Conflict and controversy in markets centered on contestable human brands Leer más
Evento
Barrios A. – Creación de espacios de inclusión en el la enseñanza de administración Leer más
Evento
Barrios A. – Social Conflict and Consumption Leer más
Evento
Barrios A. (2015) – The Contextual Value of Social Capital for Subsistence Entrepreneur Mobility – Journal of Public Policy and Marketing (ISSN 0743-9156).
Artículo
Barrios A. – The FIFA World Cup: Analyses and Interpretations of the World’s Biggest Sporting Spectacle Leer más
Evento
Barrios A. (2015) – The Transformative Value of a Service Experience – Journal of Service Research (ISSN 1094-6705).
Artículo
Barrios A. (2015) – Ventas ambulantes: hacia una política comunitaria
Columna de Opinión
Barrios A. (2015) – When Social Capital Becomes a Social Liability for Business Growth
Artículo
Barrios A. – Escaping poverty: Life aspirations and hope dialectics in a subsistence entrepreneurship program
Evento
Barrios A. (2014) – Poverty in consumer culture: towards a transformative social representation – Journal of Marketing Management (ISSN 0267-257X).
Artículo
Barrios A. – “Communal strategies to countervail stigma experiences”. Leer más
Evento
Barrios A. – “Possessing in a restricted consumption context” Leer más
Evento
Barrios A. – Poverty in Consumer Culture Leer más
Evento
Barrios A. (2012) – “Your Life When You’ve Got Everything Is Different” : Forced Transformations And Consumption Practices – Research In Consumer Behavior (ISBN 9781787900222).
Capítulo de Libro
Barrios A. (2012) – Countervailing the Effects of Poverty: Individual and Collective Strategies among Improvershed Consumer for Sustainable Well – Being – Association for Consumer Reasearch (ISBN 978-0-915552-70-2).
Capítulo de Libro
Barrios A. (2012) – Forced Transformations and Consumption Practices in Liquid Times – Association for Consumer Reasearch (ISBN 978-0-915552-70-2).
Capítulo de Libro
Barrios A. (2012) – Hope and Innovativeness: Transformative Factors for Subsistence Consumer-Merchants – Transformative Consumer Research For Personal and Collective Well-being (ISBN 1848728522).
Capítulo de Libro
Camacho S, Barrios A. (2012) – Una Era de Convergencia Entre Tecnología Consumidor y Empresa – Tendencias en la Administracion: gerencia y academia (ISBN 9789586958165).
Capítulo de Libro
Serna J, Barrios A. (2011) – ¿Cómo medir el valor del cliente?
Libro
Trujillo C, Barrios A, Camacho S. (2010) – Low socioeconomic class and consumer complexity expectations for new product technology – Journal of Business Research (ISSN 0148-2963).
Artículo
Camacho S, Barrios A. (2009) – Brecha digital, un obstáculo más allá de infraestructura – Portafolio (ISSN 0123-6326).
Artículo
Trujillo C, Barrios A, Ospina J, Estrada C. (2009) – Estrategias de publicidad efectivas: Casos ganadores de los premios effie 2006
Libro
Barrios A. (2009) – Interconexión Eléctrica
Otro
Barrios A, Trujillo C, Ospina J, Soto J. – MISMO PRODUCTO, VARIOS PRECIOS
Otro
Camacho S, Barrios A. (2009) – ¿Cómo utilizan las empresas Internet? – Portafolio (ISSN 0123-6326).
Artículo
Barrios A. (2008) – Caso Grupo Nacional de Chocolates – Casos de Estrategia (ISBN 9-789586-95634).
Capítulo de Libro
Barrios A. (2008) – ISA – Perú
Otro
history Segundo Periodo
badge Doctorado
history Segundo Periodo
badge Doctorado
history Segundo Periodo
badge Doctorado
history Segundo Periodo
badge Doctorado
history Segundo Periodo
badge Doctorado
history Segundo Periodo
badge Doctorado
history Segundo Periodo
badge Doctorado
history Segundo Periodo
badge Doctorado
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Maestría
history cuarto Trimestre
badge Especialización
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Doctorado
history Primer Periodo
badge Maestría
history Segundo Periodo
badge Doctorado
history Segundo Periodo
badge Doctorado
history Segundo Periodo
badge Doctorado
history Segundo Periodo
badge Doctorado
history Segundo Periodo
badge Doctorado
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Doctorado
history Segundo Periodo
badge Doctorado
history Segundo Periodo
badge Doctorado
history Primer Periodo
badge Doctorado
history Segundo Periodo
badge Doctorado
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Primer Periodo
badge Doctorado
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history cuarto Trimestre
badge Especialización
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history cuarto Trimestre
badge Especialización
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history Primer Periodo
badge Doctorado
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Primer Periodo
badge Doctorado
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Tercer Trimestre
badge Especialización
history Segundo Periodo
badge Maestría
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history cuarto Trimestre
badge Especialización
history Segundo Periodo
badge Maestría
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history cuarto Trimestre
badge Especialización
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Maestría
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Maestría
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Maestría
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Maestría
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Maestría
history Primer Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
history Segundo Periodo
badge Licenciatura
Proyecto de Investigación
Nombre del proyecto: “Oportunidades y Barreras para la captura de valor en los emprendimientos de mujeres caficultoras de la Meseta de Popayán”
Año: 2019
Financiador principal: WWB FONDO FUNDACIÓN
Proyecto de Investigación
Nombre del proyecto: Desarrollo de emprendimientos en zonas de desmovilización
Año: 2019
Financiador principal: NEWTON FUND-COLCIENCIAS
Calle 21 No. 1-20
Bogotá – Colombia
Postal code: 111711
Bogotá
(601) 332 4144
Línea de información nacional
018000 123 300
Calle 21 No. 1-20
Bogotá – Colombia
Código postal: 111711
Bogotá
(57 601) 332 4144
Línea nacional
01800 123 300
Universidad de los Andes | Vigilada Mineducación
Reconocimiento como Universidad: Decreto 1297 del 30 de mayo de 1964.
Reconocimiento personería jurídica: Resolución 28 del 23 de febrero de 1949 Minjusticia.
Universidad de los Andes | Vigilada Mineducación
Reconocimiento como Universidad:
Decreto 1297 del 30 de mayo de 1964.
Reconocimiento personería jurídica:
Resolución 28 del 23 de febrero de 1949 Minjusticia.
Copyright © Universidad de los Andes. All rights reserved