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Andrés Barrios is an Associate Professor at the Universidad de los Andes. He is a civil engineer from the Universidad Javeriana, an MBA from the Universidad de Los Andes, and a PhD in marketing from the University of Lancaster (UK). Andrés has spent more than 15 years doing research on marketing strategies to solve problems at the intersection between business, poverty, and social conflict. His teaching areas are marketing research, qualitative studies, and digital transformation at undergraduate and graduate levels.
Año: 2013
Universidad: Lancaster University
País: Gran Bretaña
Tipo de Título: Doctoral degree
Barrios A, Camacho S, Martin-shields C. (2025) – Institutional voids, misalignments, and workarounds: the role of intermediaries for forced migrant entrepreneurship – International Small Business Journal (ISSN 0266-2426).
Artículo
Barrios A, Taborda R, Rueda X. (2025) – TIME POVERTY: AN UNINTENDED CONSEQUENCE OF WOMEN PARTICIPATION IN FARMERS’ ASSOCIATIONS
Artículo
Barrios A. (2025) – Unlocking Our Potential: Collaborating with Local and Global Institutions to Advance a Macro Ethos for a More Just, Safe, Inclusive and Sustainable World Leer más
Artículo
Barrios A, Camacho S. (2024) – El uso de la tecnología para el desarrollo – FACULTAD DE ADMINISTRACION DE LA UNIVERSIDAD DE LOS ANDES: MEDIO SIGLO FORMANDO LIDERES (ISBN 978-958-798-702-7).
Capítulo de Libro
Barrios A, Orozco L, Ortiz N, Serrano J. (2024) – Facultad de Administración de la Universidad de los Andes: medio siglo formando líderes
Libro
.(2024). – La incidencia de la adaptación organizacional de las universidades en la interacción Universidad-Empresa-Sociedad Civil-Estado: El caso de la Universidad de Ibagué. Leer más
Tesis
Barrios A. (2024) – Macromarketing Perspectives from Latin America
Artículo
Barrios A, Puentes S. (2023) – Desafíos en clave de genero en el proceso de reincorporación de la mujer excombatiente – Despues del acuerdo Cómo va la paz en Colombia (ISBN 9789587984408).
Capítulo de Libro
Barrios A. (2023) – How Does Knowledge Translation Involving (Non)Humans Influence the Adoption of Climate Change Solutions? The Case of Nature-Dependent Prosumers – JOURNAL OF THE ASSOCIATION FOR CONSUMER RESEARCH (). Leer más
Artículo
Barrios A. (2023) – Retos en la reincorporación económica de excombatientes a través del emprendimiento: experiencias en los ETCR de Caquetá – Despues del acuerdo Cómo va la paz en Colombia (ISBN 9789587984408).
Capítulo de Libro
Barrios A. (2023) – Service Encounter and Value Co-Creation in Fundraising Activities at the NPO Sector – Journal of Services Marketing (ISSN 08876045). Leer más
Artículo
Barrios A, Godoy H. (2022) – Colombia: Resilience and Well-being in Response to COVID-19 – Community, Economy and COVID-19 (ISBN 9783030981525). Leer más
Capítulo de Libro
Barrios A, Sezen B. (2022) – Colombian Advertising Industry: The Effects of Social Context on Advertisement Outcomes – Handbook of Research on Global Perspectives on International Advertising (ISBN 9781799896722). Leer más
Capítulo de Libro
Barrios A, Camacho S, Estrada-Mejía C. (2022) – From service to social innovation with a service-dominant logic approach – Journal of Services Marketing (ISSN 08876045). Leer más
Artículo
Camacho S, Barrios A. (2022) – Social commerce affordances for female entrepreneurship: the case of Facebook – Electronic Markets (ISSN 1019-6781). Leer más
Artículo
Camacho S, Barrios A. (2022) – Teleworking and technostress: early consequences of a COVID-19 lockdown – Cognition, Technology and Work (ISSN 14355558). Leer más
Artículo
Barrios A. (2022) – The new world of philanthropy: How changing financial behavior, public policies, and Covid-19 affect nonprofit fundraising and marketing – Journal of Consumer Affairs (ISSN 0022-0078).
Artículo
Barrios A. (2022) – Valuing less and guarding more: Consumption stewardship in restricted contexts – International Journal of Consumer Studies (ISSN 1470-6423).
Artículo
Barrios A. (2021) – Across Time, Across Space, and Intersecting in Complex Ways: A Framework for Assessing Impacts of Environmental Disruptions on Nature-Dependent Prosumers – Journal of Public Policy and Marketing (ISSN 0743-9156). Leer más
Artículo
Barrios A. (2021) – Book review: Macro-Social Marketing Insights: Systems Thinking for Wicked Problems – Macro-Social Marketing Insights Systems Thinking for Wicked Problems (ISBN 9780367785475). Leer más
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Proyecto de Investigación
Nombre del proyecto: “Oportunidades y Barreras para la captura de valor en los emprendimientos de mujeres caficultoras de la Meseta de Popayán”
Año: 2019
Financiador principal: WWB FONDO FUNDACIÓN
Proyecto de Investigación
Nombre del proyecto: Desarrollo de emprendimientos en zonas de desmovilización
Año: 2019
Financiador principal: NEWTON FUND-COLCIENCIAS
Calle 21 No. 1-20
Bogotá – Colombia
Postal code: 111711
Bogotá
(601) 332 4144
Línea de información nacional
018000 123 300
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Línea nacional
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Universidad de los Andes | Vigilada Mineducación
Reconocimiento como Universidad: Decreto 1297 del 30 de mayo de 1964.
Reconocimiento personería jurídica: Resolución 28 del 23 de febrero de 1949 Minjusticia.
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Reconocimiento como Universidad:
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