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Andrés Barrios Fajardo

Andrés Barrios Fajardo

Associate Professor | School of Management
andr-bar@uniandes.edu.co
Extension: 3975
| Office: SD-1007
Area:
Marketing
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Andres Alberto Barrios Fajardo
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Profile

Andrés Barrios holds a Ph.D. in Marketing from Lancaster University.

Andrés is an expert in marketing research. His research areas are interpretive research, transformational consumer research, statistical modeling, and in marketing, consumer adoption of technology. He also works on marketing to low-income consumers and social entrepreneurship.

Hoja de vida

Education

2009 – 2013 Ph.D. in Marketing, Lancaster University. Lancaster, United Kingdom.
2002 – 2004 Master in Management, Universidad de los Andes. Bogotá, Colombia.
1996 – 2001 B.Sc. In Civil Engineering, Pontificia Universidad Javeriana. Bogotá, Colombia.

Products
  • Barrios A. (2023) – How Does Knowledge Translation Involving (Non)Humans Influence the Adoption of Climate Change Solutions? The Case of Nature-Dependent Prosumers – JOURNAL OF THE ASSOCIATION FOR CONSUMER RESEARCH (). Leer más

    Artículo

  • Barrios A. (2023) – Service Encounter and Value Co-Creation in Fundraising Activities at the NPO Sector – Journal of Services Marketing (ISSN 08876045). Leer más

    Artículo

  • Barrios A, Godoy H. (2022) – Colombia: Resilience and Well-being in Response to COVID-19 – Community, Economy and COVID-19 (ISBN 9783030981525). Leer más

    Capítulo de Libro

  • Barrios A, Sezen B. (2022) – Colombian Advertising Industry: The Effects of Social Context on Advertisement Outcomes – Handbook of Research on Global Perspectives on International Advertising (ISBN 9781799896722). Leer más

    Capítulo de Libro

  • Barrios A, Camacho S, Estrada-Mejía C. (2022) – From service to social innovation with a service-dominant logic approach – Journal of Services Marketing (ISSN 08876045). Leer más

    Artículo

  • Camacho S, Barrios A. (2022) – Social commerce affordances for female entrepreneurship: the case of Facebook – Electronic Markets (ISSN 1019-6781). Leer más

    Artículo

  • Camacho S, Barrios A. (2022) – Teleworking and technostress: early consequences of a COVID-19 lockdown – Cognition, Technology and Work (ISSN 14355558). Leer más

    Artículo

  • Barrios A. (2022) – The new world of philanthropy: How changing financial behavior, public policies, and Covid-19 affect nonprofit fundraising and marketing – Journal of Consumer Affairs (ISSN 0022-0078). Leer más

    Artículo

  • Barrios A. (2022) – Valuing less and guarding more: Consumption stewardship in restricted contexts – International Journal of Consumer Studies (ISSN 1470-6423). Leer más

    Artículo

  • Barrios A. (2021) – Across Time, Across Space, and Intersecting in Complex Ways: A Framework for Assessing Impacts of Environmental Disruptions on Nature-Dependent Prosumers – Journal of Public Policy and Marketing (ISSN 0743-9156). Leer más

    Artículo

  • Barrios A. (2021) – Book review: Macro-Social Marketing Insights: Systems Thinking for Wicked Problems – Macro-Social Marketing Insights Systems Thinking for Wicked Problems (ISBN 9780367785475). Leer más

    Otro

  • Barrios A. (2021) – El efecto de las tendencias tecnológicas en la gestión de marcas – Revista PyM (ISSN 0120-5293). Leer más

    Columna de Opinión

  • Barrios A, Wilson B. (2021) – Extending the notion of customer value to surfing camps – Heliyon (ISSN 2405-8440). Leer más

    Artículo

  • Barrios A, Reficco E. (2021) – What social enterprises can learn from the freemium business model – Academia-Revista Latinoamericana de Administracion (ISSN 1012-8255). Leer más

    Artículo

  • Riaño L, Reinoso F, Barrios A, Campo R. – Culture and communication for a wellbeing-oriented food marketing strategy Leer más

    Evento

  • Barrios A. (2020) – From donation-based NPO to social enterprise: A journey of transformation through business-model innovation – Journal of Business Research (ISSN 0148-2963). Leer más

    Artículo

  • Barrios A, Camacho S. (2020) – Programa de Emprendimiento Comunitario: Nuevas Oportunidades para el Campo

    Libro

  • Barrios A. (2020) – The Global Refugee Crisis: Pathway for a More Humanitarian Solution – Journal of Macromarketing (ISSN 0276-1467). Leer más

    Artículo

  • Barrios A. (2020) – Una oportunidad para los informales – Portafolio (ISSN 0123-6326). Leer más

    Columna de Opinión

  • Garcia J, Barrios A. (2019) – Construcción de Paz: las empresas en la reintegración de excombatientes

    Libro

  • Barrios A, Schultz CJ, Montes J. (2019) – Entrepreneurship as boundary object: Toward reintegration of Colombia’s ex-militants into civil society – Journal of Macromarketing (ISSN 0276-1467). Leer más

    Artículo

  • Angelika Rettberg, Barrios A, Garcia J, Montes J, Schnarch D. (2019) – Introducción a “Construcción de paz: Las empresas en la reintegración de excombatientes” – Construcción de paz: Las empresas en la reintegración de excombatientes (ISBN 9789587748505).

    Capítulo de Libro

  • Angelika Rettberg, Garcia J, Barrios A, Montes J, Schnarch D. (2019) – Reflexiones finales – Construcción de paz: Las empresas en la reintegración de excombatientes (ISBN 9789587748505).

    Capítulo de Libro

  • Camacho S, Herrera A, Barrios A. (2019) – Refugees and Social Inclusion: The Role of Humanitarian Information Technologies – Decision-making in Humanitarian Operations – Strategy, Behavior and Dynamics (ISBN 978-3-319-91508-1). Leer más

    Capítulo de Libro

  • Barrios A, Garcia J, Montes J, Rettberg A, Schnarch D, Angelika Rettberg. (2019) – Sector privado y reintegración: una mirada a la inclusión de excombatientes en la actividad productiva en Colombia – Excombatientes y acuerdo con las FARC-EP en Colombia: Balance de la etapa temprana (ISBN 9789587748789). Leer más

    Capítulo de Libro

  • Taborda R, Barrios A, Reficco E. (2019) – Training effects on subsistence enrepreneurs’hope and goal attainment – Education + training (ISSN 0040-0912). Leer más

    Artículo

  • Barrios A, Camacho S. (2018) – Consumers’ approach to brands centered on infamous celebrities: An institutional view of Pablo Escobar’s Human Brand – Journal of Business Research (ISSN 0148-2963).

    Artículo

  • Barrios A. (2018) – Inclusive Food Distribution Networks in Subsistence Markets – Case Studies in Food Retailing and Distribution (ISBN 9780081020371).

    Capítulo de Libro

  • Barrios A, Camacho S. (2017) – Conflict and controversy in brands centered on infamous celebrities – Marketing Theory (ISSN 1470-5931).

    Artículo

  • Barrios A, Wilson B. (2017) – Creativity Identity in Colombia: The Advertising Creatives’ Perspective – International Journal Of Advertising (ISSN 0265-0487).

    Artículo

  • Barrios A, Wilson B, Arias C. (2017) – Getting the Sustainability Message Across: An Endorsed Colombian Environmental Cinematographic Strategy – International Journal Of Advertising (ISSN 0265-0487).

    Artículo

  • Barrios A. – Marketing to end a civil war: The evolving case of the Colombian peace process Leer más

    Evento

  • Barrios A, Camacho S. (2017) – SUSTAINABILITY IN SUBSISTENCE MARKETPLACES: EVIDENCE FROM THE IMPLEMENTATION OF COMMUNITY BASED INITIATIVES

    Artículo

  • Camacho S, Barrios A. (2017) – Social ties and improved well-being: the role of Wikimujeres in Colombian women’s business development – ACR Latin America Conference 2017. Leer más

    Capítulo en Memoria

  • Barrios A, Camacho S. (2017) – Sustainability in subsistence marketplaces, a community challenge – ACR Latin America Conference 2017. Leer más

    Capítulo en Memoria

  • Barrios A. – TCR Scholarship for the Latin American Context

    Evento

  • Barrios A. – Transformative Market and Consumer Research Initiatives for the Refugee Humanitarian Crisis

    Evento

  • Barrios A. – CONFLICT AND CONSTRUCTIVE ENGAGEMENT

    Evento

  • Barrios A. (2016) – Enemigo en Casa Leer más

    Columna de Opinión

  • Barrios A. (2016) – Marketing as a Means to Transformative Social Conflict Resolution: Lessons from Transitioning War Economies and the Colombian Coffee Marketing System – Journal of Public Policy and Marketing (ISSN 0743-9156).

    Artículo

  • Barrios A. – SUSTAINABILITY IN SUBSISTENCE MARKETPLACES: EVIDENCE FROM THE IMPLEMENTATION OF COMMUNITY BASED INITIATIVES

    Evento

  • Barrios A. – The Dynamic Effects of Policy and Marketing Systems on Peace and QOL: Empirical Evidence from Medellin, Colombia

    Evento

  • Camacho S, Barrios A. (2016) – “Tell Me Who You Are, and I Will Show You What You Get” – the Use of Individuals’ Identity for Information Technology Customization – HCI in Business, Government, and Organizations: eCommerce and Innovation (ISBN 978-3-319-39395-7). Leer más

    Capítulo en Memoria

  • Barrios A. – Businesses as Boundary Objects for Post-war Reconciliation Leer más

    Evento

  • Barrios A. – Conflict and controversy in markets centered on contestable human brands Leer más

    Evento

  • Barrios A. – Creación de espacios de inclusión en el la enseñanza de administración Leer más

    Evento

  • Barrios A. – Social Conflict and Consumption Leer más

    Evento

  • Barrios A. (2015) – The Contextual Value of Social Capital for Subsistence Entrepreneur Mobility – Journal of Public Policy and Marketing (ISSN 0743-9156).

    Artículo

  • Barrios A. – The FIFA World Cup: Analyses and Interpretations of the World’s Biggest Sporting Spectacle Leer más

    Evento

  • Barrios A. (2015) – The Transformative Value of a Service Experience – Journal of Service Research (ISSN 1094-6705). Leer más

    Artículo

  • Barrios A. (2015) – Ventas ambulantes: hacia una política comunitaria

    Columna de Opinión

  • Barrios A. (2015) – When Social Capital Becomes a Social Liability for Business Growth

    Artículo

  • Barrios A. – Escaping poverty: Life aspirations and hope dialectics in a subsistence entrepreneurship program

    Evento

  • Barrios A. (2014) – Poverty in consumer culture: towards a transformative social representation – Journal of Marketing Management (ISSN 0267-257X). Leer más

    Artículo

  • Barrios A. – “Communal strategies to countervail stigma experiences”. Leer más

    Evento

  • Barrios A. – “Possessing in a restricted consumption context” Leer más

    Evento

  • Barrios A. – Poverty in Consumer Culture Leer más

    Evento

  • Barrios A. (2012) – “Your Life When You’ve Got Everything Is Different” : Forced Transformations And Consumption Practices – Research In Consumer Behavior (ISBN 9781787900222).

    Capítulo de Libro

  • Barrios A. (2012) – Countervailing the Effects of Poverty: Individual and Collective Strategies among Improvershed Consumer for Sustainable Well – Being – Association for Consumer Reasearch (ISBN 978-0-915552-70-2).

    Capítulo de Libro

  • Barrios A. (2012) – Forced Transformations and Consumption Practices in Liquid Times – Association for Consumer Reasearch (ISBN 978-0-915552-70-2).

    Capítulo de Libro

  • Barrios A. (2012) – Hope and Innovativeness: Transformative Factors for Subsistence Consumer-Merchants – Transformative Consumer Research For Personal and Collective Well-being (ISBN 1848728522).

    Capítulo de Libro

  • Camacho S, Barrios A. (2012) – Una Era de Convergencia Entre Tecnología Consumidor y Empresa – Tendencias en la Administracion: gerencia y academia (ISBN 9789586958165).

    Capítulo de Libro

  • Serna J, Barrios A. (2011) – ¿Cómo medir el valor del cliente?

    Libro

  • Trujillo C, Barrios A, Camacho S. (2010) – Low socioeconomic class and consumer complexity expectations for new product technology – Journal of Business Research (ISSN 0148-2963). Leer más

    Artículo

  • Camacho S, Barrios A. (2009) – Brecha digital, un obstáculo más allá de infraestructura – Portafolio (ISSN 0123-6326).

    Artículo

  • Trujillo C, Barrios A, Ospina J, Estrada C. (2009) – Estrategias de publicidad efectivas: Casos ganadores de los premios effie 2006

    Libro

  • Barrios A. (2009) – Interconexión Eléctrica

    Otro

  • Barrios A, Trujillo C, Ospina J, Soto J. – MISMO PRODUCTO, VARIOS PRECIOS

    Otro

  • Camacho S, Barrios A. (2009) – ¿Cómo utilizan las empresas Internet? – Portafolio (ISSN 0123-6326).

    Artículo

  • Barrios A. (2008) – Caso Grupo Nacional de Chocolates – Casos de Estrategia (ISBN 9-789586-95634).

    Capítulo de Libro

  • Barrios A. (2008) – ISA – Perú

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Proyecto de Investigación
Nombre del proyecto: “Oportunidades y Barreras para la captura de valor en los emprendimientos de mujeres caficultoras de la Meseta de Popayán”
Año: 2019
Financiador principal: WWB FONDO FUNDACIÓN

Proyecto de Investigación
Nombre del proyecto: Desarrollo de emprendimientos en zonas de desmovilización
Año: 2019
Financiador principal: NEWTON FUND-COLCIENCIAS

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Research topics

  • Interpretive research
  • Transformative consumer research
  • Statistical modeling in marketing
  • Consumer adoption of technology
  • Marketing to low-income consumers
  • Social entrepreneurship.

Books

http://hdl.handle.net/1992/46647

http://hdl.handle.net/1992/46595

Research groups

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Reconocimiento como Universidad: Decreto 1297 del 30 de mayo de 1964.
Reconocimiento personería jurídica: Resolución 28 del 23 de febrero de 1949 Minjusticia.

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