Burcu Sezen es profesora asociada de mercadeo en la Facultad de Administración de la Universidad de los Andes desde junio de 2018. Obtuvo su doctorado en la Universidad de Ozyegin en Estambul, Turquía, y ha trabajado como profesora Visitante en la Escuela de Administración Anderson de UCLA.
Su investigación implica la aplicación de técnicas de modelado cuantitativo a diversas preguntas de investigación, principalmente relacionadas con la creación de marcas, marketing internacional y la interfaz entre finanzas y marketing. Ha realizado publicaciones en la revista Journal of Business Research y en el Journal of Marketing Analytics.
Burcu también cuenta con experiencia laboral en la industria en gestión de marcas.
2017 Ph.D in Marketing, Özyeğin University, Istanbul, Turkey
2016 Visiting Graduate Researcher, University of California, Los Angeles,
CA, United States
2010 MBA, Sabancı University, Faculty of Management, Istanbul, Turkey
2004 Certificates of Business Management and Marketing, University of
California, San Diego (UCSD), San Diego, CA, United States
2003 M.A. in European Studies, University of Bath, Bath, United Kingdom
and Institut d’Etudes Politiques de Paris, Paris, France
2001 B.S. in Polytical Science in Middle East Technical University, (METU),
Ankara, Turkey
1996 T.E.D.Ankara High School, Ankara, Turkey
1993 Groton School, Groton, MA, United States
Sezen B. (2023) – Financial Returns to Corporate Brand Extensions: Does Typicality Matter? – Journal of Marketing Analytics (ISSN 20503318).
Artículo
Sezen B.(2022). – AIB (Academy of International Business) Conference- July 2022: «Voting with your Wallet: The Role of Political Ideology in Global Brand Equity»
Evento
siqueira R, ter Horst E, Molina G, Gunn L, Reinoso F, Sezen B, Peña-Garcia N. (2022) – Branding in the Eye of the Storm: The Impact of Brand Ethical Behavior on Brand Commitment During the Covid-19 Crisis in a Latin American Country – Journal of Marketing Analytics (ISSN 20503318). Leer más
Artículo
Barrios A, Sezen B. (2022) – Colombian Advertising Industry: The Effects of Social Context on Advertisement Outcomes – Handbook of Research on Global Perspectives on International Advertising (ISBN 9781799896722). Leer más
Capítulo de Libro
Sezen B.(2022). – Global AMA (American Marketing Association) Sig Conference- May 2022: «Voting with your Wallet: The Role of Political Ideology in Global Brand Equity»
Evento
Sezen B.(2022). – Winter AMA (American Marketing Association)- Febrero 2022: «Financial Returns to Corporate Brand Extensions: Does Typicality Matter?»
Evento
Sezen B.(2021). – Assistance to the Journal of International Marketing Conference Leer más
Evento
Sezen B. (2021) – Performance consequences of marketing standardization/adaptation: A systematic literature review and future research agenda – Journal of Business Research (ISSN 0148-2963). Leer más
Artículo
Sezen B. (2020) – Bases for Categorization and Substitution: Is Feature or Brand-Name Similarity More Conducive to Attenuating Cannibalization When Introducing a New Product?
Artículo
Sezen B. – Assistance to the Summer AMA
Evento
Sezen B.(2018). – Assistance to the Marketing Science Conference 2018
Evento
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