Las compañías, en búsqueda de crear ventajas y asegurar la permanencia en el mercado, modernizaron su infraestructura tecnológica, reestructuraron sus métodos con el fin de mejorar sus procesos y, además, renovaron y capacitaron su talento humano para volcarse al mercado y al cliente. Se internacionalizaron. Crearon ventajas comparativas y competitivas. Entraron en la era del conocimiento. Pero, dentro de este entorno ¿Cuáles han sido, de verdad, las empresas exitosas? y ¿Cómo lo lograron? Estas preguntas las resuelve el libro y describe como estas se preocuparon por construir una ventaja competitiva interna que apalancara a la externa ante el mercado y los clientes, asegurándose de consolidar una visión compartida interna en procesos de alineamiento interno.
The companies, seeking to create advantages and ensure permanence in the market, modernized their technological infrastructure, restructured their methods in order to improve their processes and, in addition, renewed and trained their human talent to turn to the market and the client. They went international. They created comparative and competitive advantages. They entered the age of knowledge. But, within this environment, what have really been the successful companies? and how did they do it? These questions are solved by the book and it describes how they were concerned with building an internal competitive advantage that would leverage the external one before the market and customers, making sure to consolidate an internal shared vision in internal alignment processes.