- On campus
- Bogotá
- Start date: August / NA 2024
- 2 days a week from 6:00 p.m. to 9:00 p.m. and Saturday mornings or afternoons
- 18 months / 42 credits
- COP $1,750,000 (Credit value 2023)
Inicio » Programs » Graduate degrees » Master in Marketing » FAQs
Lead organizations' marketing strategy in disruptive environments by generating change that impacts society.
You will be part of the Universidad de los Andes alumni network, where you will have several benefits, such as exclusive job offers, support and guidance in career development, and an alumni association. Here you can find more information about the Alumni and Professional Development Office.
Master in Marketing
The duration of the Master’s program is 18 months if you complete the program with the syllabus stipulated by us. The class schedule is Thursday and Friday from 6:00 p.m. to 9:00 p.m. and Saturday from 8:00 a.m. to 12:00 m., with some Saturday afternoons and other days of the week for electives and eventually compulsory courses.
We have financial support options, agreements with banks, direct credit with the Universidad de los Andes, or ICETEX. For more information, you can access the following link: https://apoyofinanciero.uniandes.edu.co/
The payment method is by period. For the master’s program, there will be four (4) periods from August to December (12 credits), January to May (12 credits), June to July (6 credits), and August to December (12 credits).
No. As this is an in-depth program, you only have to complete the subjects.
At the end of the Program, students must certify their knowledge and skills in English with TOEFL (minimum 80/120), IELTS (minimum 6.5/9), or through the test offered by the University.
We manage International Weeks: it is an optional course that can be taken as an elective. In recent years international weeks have been taken at Babson, LSE, and KLU. These weeks can change their location depending on the agreements that Universidad de los Andes makes with other universities. Elective courses can also be taken in different areas of knowledge with foreign professors at the International Summer School between June and July.
The Pearson test will be administered:
Si tienes más preguntas, puedes agendar una cita con una asesora en el botón de abajo
Toma de decisiones basadas en datos: Cómo convertirse en una empresa "Data Driven"
Administración Uniandes November 14, 2024 14:57
Transformación Digital y el Futuro del Marketing para Agencias y Consumidores.
Administración Uniandes October 17, 2024 07:26
Evolución de e-commerce y los medios de pago en LATAM
Administración Uniandes September 12, 2024 18:38
Como revolucionar los modelos de “Go to Market” con IA y obtener resultados altamente disruptivos
Administración Uniandes May 15, 2024 07:02
Marketing Xpress Session: Gestión de precios: Una decisión más que rentable
Administración Uniandes November 3, 2023 07:08
Menos es más en la comunicación a shopper en el PDV.
Administración Uniandes September 21, 2023 07:22
El marketing actual y su dependencia hacia la tecnología y los datos.
Administración Uniandes May 11, 2023 07:06
Marketing Xpress Session : Customer Xperience - Un buen servicio ya no es suficiente
Administración Uniandes May 4, 2023 07:10
InteligencIA: ¿Cómo potenciar tu trabajo en mercadeo con Inteligencia Artificial?
Administración Uniandes March 22, 2023 19:01
A.I. en Investigación de mercados: oportunidad o amenaza
Administración Uniandes February 22, 2023 19:19
El metaverso, bebé embustero: Primer estudio latinoamericano del consumidor hacia el metaverso
Administración Uniandes November 1, 2022 19:07
El valor de las marcas y el caso de Banco de Bogotá como una de las marcas más valoradas
Administración Uniandes May 17, 2022 19:15
Insights de Investigación de Mercados en Colombia y en el Mundo.
Administración Uniandes May 10, 2022 19:16
Casos actuales de Data Mining & Business Intelligence en Retail
Administración Uniandes March 17, 2022 19:09
Marketing Xpress Session: Comercio electrónico, pasado, presente y futuro
Administración Uniandes November 17, 2021 19:00
Marketing Xpress session: ¿Cómo la industria aborda el desafío del nuevo etiquetado de alimentos?
Administración Uniandes October 19, 2021 19:28
El consumidor de ahora y las marcas de siempre I Marketing X-Press Session
Administración Uniandes September 14, 2021 19:22
Marketing Xpress Session: Presente y futuro de las Comunicaciones de Marketing
Administración Uniandes May 26, 2021 19:06
Marketing Xpress Session: El valor social del mercadeo
Administración Uniandes May 19, 2021 19:08
Marketing Xpress Session: "Vender un país no es lo mismo que vender papas fritas“
Administración Uniandes April 22, 2021 18:54
Marketing X-Pression session: ¿A que suena el café de Colombia?
Administración Uniandes March 11, 2021 18:45
Marketing X-Pression session: Desafíos del Retail Moderno en la era COVID-19
Administración Uniandes March 4, 2021 19:19
Marketing X-Pression session: Propuesta Estrategia Online como respuesta al cambio del entorno
Administración Uniandes February 23, 2021 18:57
Private video
Administración Uniandes April 6, 2022 16:25
Calle 21 No. 1-20
Bogotá – Colombia
Postal code: 111711
Bogotá
(601) 332 4144
Línea de información nacional
018000 123 300
Calle 21 No. 1-20
Bogotá – Colombia
Código postal: 111711
Bogotá
(57 601) 332 4144
Línea nacional
01800 123 300
Universidad de los Andes | Vigilada Mineducación
Reconocimiento como Universidad: Decreto 1297 del 30 de mayo de 1964.
Reconocimiento personería jurídica: Resolución 28 del 23 de febrero de 1949 Minjusticia.
Universidad de los Andes | Vigilada Mineducación
Reconocimiento como Universidad:
Decreto 1297 del 30 de mayo de 1964.
Reconocimiento personería jurídica:
Resolución 28 del 23 de febrero de 1949 Minjusticia.
Copyright © Universidad de los Andes. All rights reserved