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Felipe Reinoso Carvalho

Felipe Reinoso Carvalho

Associate Professor | School of Management
f.reinosoc@uniandes.edu.co
Director of the Marketing Area
Area:
Marketing
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Profile

Felipe Reinoso-Carvalho is an associate professor at the School of Management at Universidad de los Andes. His research focuses mainly on multisensory marketing and experience design through the senses. Since 2021 he has been the director of the Master in Supply Chain Management. He is also currently a visiting research professor at IAE Angers (France) and the University of Bayreuth (Germany).

In addition to being an academic, Felipe often collaborates with the public and private sectors through consultancies. His research has been highlighted more than once by renowned international press such as The Guardian, Washington Post, BBC Focus, and Vice.

Hoja de vida

Education

2013 – 2017 Ph.D. in Engineering and Psychology, as part of joint doctorate agreement between the
faculties of Engineering (Vrije Universiteit Brussel) and Experimental Psychology (KU
Leuven).
2010 – 2011 M.Sc. in Acoustics. Polytechnic University of Madrid. Madrid, Spain.
2000 – 2004 Bachelor in Sound Engineering. Inacap, Campus Pérez Rosales, Santiago, Chile.

Products
  • marquis D, Reinoso F, Deliza R, Pantin G.(2023). – Crickets for picnic? Nature sensory cues for tastier insect foods Leer más

    Evento

  • Deliza R, Rodriguez B, Lucchese- T, Reinoso F. (2023) – Cultured meat: a review on accepting challenges and upcoming possibilities – Current Opinion in Food Science (ISSN 2214-7993). Leer más

    Artículo

  • Rodriguez B, Reinoso F, Reyes L.H..(2023). – Descubre el poder de los sonidos en decisiones de compra saludables Leer más

    Evento

  • Andonova V, Reinoso F, Jimenez M, Carrasquilla D. (2023) – Does multisensory stimulation with Virtual Reality (VR) and smell improve learning? An educational experience in recall and creativity – Frontiers in Psychology (ISSN 1664-1078). Leer más

    Artículo

  • Rodriguez B, Reyes L.H., Reinoso F. (2023) – Exploring Crossmodal Associations Between Sound and the Chemical Senses: A Systematic Review Including Interactive Visualizations – Multisensory Research (ISSN 2213-4808). Leer más

    Artículo

  • Rodriguez B, Reyes L.H., Reinoso F.(2023). – How do sensory experiences influence cosmetics success? Leer más

    Evento

  • Rodriguez B, Reyes L.H., Reinoso F.(2023). – How does sound shape our smell perception beyond flavors? A review of experimental studies Leer más

    Evento

  • siqueira R, Bendixen M, Reinoso F, Campo R. (2023) – Key Drivers of Brand Trust in a Latin American Airline: The Impact of Colombia’s Avianca Customer Experience – Journal of Marketing Analytics (ISSN 20503318). Leer más

    Artículo

  • Ulloa A, Reinoso F, Montoya Y, Uribe J.(2023). – Los sonidos del agua

    Evento

  • mesz B, tedesco S, Reinoso F, ter Horst E, Molina G, Gunn L, Küssner M. (2023) – Marble melancholy: Using crossmodal correspondences of shapes, materials, and music to predict music-induced emotions – Frontiers in Psychology (ISSN 1664-1078). Leer más

    Artículo

  • Huy T, Vlefen N, Tabassum F, Reinoso F, Velasco C. (2023) – Savour the senses throughout the seasons: A multisensory journey across Norway and Colombia Leer más

    Columna de Opinión

  • Huy T, Vlefen N, Tabassum F, Reinoso F, Velasco C. (2023) – Seasonal multisensory eating experiences in Colombia and Norway – Food Quality and Preference (ISSN 0950-3293). Leer más

    Artículo

  • marquis D, Pantin G, Reinoso F, Deliza R, gallen C. (2023) – The taste of cuteness: How claims and cute visuals affect consumers’ perception of insect-based foods – International Journal of Gastronomy and Food Science (ISSN 1878-450X). Leer más

    Artículo

  • siqueira R, ter Horst E, Molina G, Gunn L, Reinoso F, Sezen B, Peña-Garcia N. (2022) – Branding in the Eye of the Storm: The Impact of Brand Ethical Behavior on Brand Commitment During the Covid-19 Crisis in a Latin American Country – Journal of Marketing Analytics (ISSN 20503318). Leer más

    Artículo

  • Oliveira D, Pantin G, gallen C, Reinoso F, Deliza R.(2022). – Does cute packaging influence the perception of consumers of insect-based products? Leer más

    Evento

  • marquis D, Oliveira D, Pantin G, Reinoso F, Deliza R, gallen C.(2022). – Elles sont “fun” et bonnes pour la santé mes chips aux insectes? Influence du packaging fantaisiste est de signaux informationnels sur la perception du consommateur Leer más

    Evento

  • Rodriguez B, Reinoso F, Reyes L.H.. (2022) – Mercadeo sensorial para una vida más saludable – Revista PyM (ISSN 0120-5293). Leer más

    Columna de Opinión

  • Velasco C, Reinoso F.(2022). – Multisensory eating experience in Colombia and Norway

    Evento

  • Rodriguez B, Reinoso F.(2022). – Promoviendo hábitos más saludables: Sonidos para fomentar la elección de Cervezas Sin Alcohol en la experiencia digital – Seminario de Investigación Ágora

    Evento

  • Rodriguez B, Reinoso F, Díaz-Cely J. (2022) – Representation of music listener profiles involving machine learning techniques Leer más

    Otro

  • Rodriguez B, Reinoso F.(2022). – Representation of music listener profiles involving machine learning techniques

    Evento

  • Reinoso F.(2022). – Sonic seasoning: Assessing the role of hearing in the experience of the chemical senses

    Evento

  • Rodriguez B, Reinoso F.(2022). – The Sounds of Freshness: Soundtracks that crossmodally correspond with sensations associated to olfactory freshness Leer más

    Evento

  • Reinoso F. (2022) – Un viaje a través de los sentidos – Revista PyM (ISSN 0120-5293). Leer más

    Columna de Opinión

  • Reinoso F. (2021) – A qué suena el café de Colombia? – Revista PyM (ISSN 0120-5293). Leer más

    Columna de Opinión

  • Spence C, Wang Q, Reinoso F, Keller S. (2021) – Commercializing Sonic Seasoning in Multisensory Offline Experiential Events and Online Tasting Experiences – Frontiers in Psychology (ISSN 1664-1078). Leer más

    Artículo

  • Campo R, Reinoso F, DE M, Trio O.(2021). – Does the appearance of packaging influences consumer’s expectations of dietary food in e-commerce? Leer más

    Evento

  • Oliveira D, Pantin G, Gaen C, Reinoso F, Deliza R.(2021). – Effect of insect-based products packaging design on consumers’ emotional perceptions: a cross-cultural approach Leer más

    Evento

  • Reinoso F. (2021) – Percepción. Un viaje a través de los sentidos Leer más

    Libro

  • Rodriguez B, Reinoso F.(2021). – Promoting Healthier Drinking Habits – III Simposio Neuroandes

    Evento

  • Rodríguez B, Arroyo C, Reyes L.H., Reinoso F, Rodriguez B. (2021) – Promoting healthier drinking habits: Using sound to encourage the choice for non-alcoholic beers in e-commerce – Foods (ISSN 2304-8158). Leer más

    Artículo

  • Reinoso F, Campo R, Velasco C. (2021) – Toward Healthier Cookie Habits: Assessing the Role of Packaging Visual Appearance in the Expectations for Dietary Cookies in Digital Environments – Frontiers in Psychology (ISSN 1664-1078). Leer más

    Artículo

  • Campo R, Reinoso F, Rosato P.. (2021) – Wine Experiences: A Review from a Multisensory Perspective – Applied Sciences – Basel (ISSN 2076-3417). Leer más

    Artículo

  • Reinoso F, Gunn L, Molina G, Narumi T, Spence C, Suzuki Y, ter Horst E, Wagemans J. (2020) – A sprinkle of emotions vs a pinch of crossmodality: Towards globally meaningful sonic seasoning strategies for enhanced multisensory tasting experiences – Journal of Business Research (ISSN 0148-2963). Leer más

    Artículo

  • Reinoso F. (2020) – Auditory Contributions to Food Perception & Consumer Behaviour Leer más

    Libro

  • Reinoso F, Gunn L, ter Horst E, Spence C. (2020) – Blending emotions and crossmodality in sonic seasoning: Towards greater applicability in the design of multisensory food experiences (FC) – Foods (ISSN 2304-8158). Leer más

    Artículo

  • Riaño L, Reinoso F, Barrios A, Campo R. – Culture and communication for a wellbeing-oriented food marketing strategy Leer más

    Evento

  • Reinoso F. (2020) – Cómo entendemos el mundo a través de los sentidos? – Revista PyM (ISSN 0120-5293). Leer más

    Columna de Opinión

  • Bravo-moncayo L, Reinoso F, Velasco C. (2020) – The effects of noise control in coffee tasting experiences – Food Quality and Preference (ISSN 0950-3293). Leer más

    Artículo

  • Spence C, Reinoso F, Velasco C, Wang Q. (2019) – Auditory Contrs. to Food Percept. & C. Behav. Leer más

    Libro

  • Reinoso F. (2019) – Comunicar a través de los sentidos – Revista PyM (ISSN 0120-5293). Leer más

    Columna de Opinión

  • Reinoso F, Dakduk S, Wagemans J, Spence C. (2019) – Dark vs. light drinks: The influence of visual appearance on the consumer’s experience of beer – Food Quality and Preference (ISSN 0950-3293). Leer más

    Artículo

  • Campo R, Reinoso F. – Effects of packaging in the perception of dietetic cookies Leer más

    Evento

  • Spence C, Reinoso F, Velasco C, Wang Q. (2019) – Extrinsic Auditory Contributions to Food Perception & Consumer Behaviour: An Interdisciplinary Review – Multisensory Research (ISSN 2213-4808). Leer más

    Artículo

  • Reinoso F, Dakduk S, Wagemans J, Spence C. (2019) – Not just another Pint! The role of emotion induced by music on the consumer’s tasting experience – Multisensory Research (ISSN 2213-4808). Leer más

    Artículo

  • Reinoso F. – Comunicando a través de los sentidos Leer más

    Evento

  • Reinoso F. (2018) – Comunicar a través de los sentidos Leer más

    Otro

  • Reinoso F. (2018) – Creando sonidos para realzar la experiencia de los sabores

    Otro

  • Reinoso F. – Multisensory Experiential marketing as an added value for Latin America strategic commodities Leer más

    Evento

  • Reinoso F. (2018) – SONIC.TASTE – Creando sonidos para realzar la experiencia de los sabores Leer más

    Otro

  • Reinoso F. (2018) – Según estudios, la música realza los sabores de la cerveza Leer más

    Otro

  • Reinoso F. – Sonic taste: Designing sounds to enhance tasting experiences Leer más

    Evento

  • Reinoso F. – Sonic.Taste Leer más

    Evento

  • Reinoso F. – Workshop – Tasting Sustainability Leer más

    Evento

  • Reinoso F, Moors P, Wagemans J, Spence C. (2017) – The influence of colour on the consumer’s experience of beer – Frontiers in Psychology (ISSN 1664-1078). Leer más

    Artículo

  • Wang Q, Reinoso F, Persoone D, Spence C. (2017) – Assessing the effect of shape on expected and actual chocolate flavor – Flavour (ISSN 2044-7248). Leer más

    Artículo

  • Reinoso F, Wang Q, Van R, Persoone D, Spence C. (2017) – Smooth Operator”: Music modulates the perceived creaminess, sweetness, and bitterness of chocolate – Appetite (ISSN 0195-6663). Leer más

    Artículo

  • Reinoso F. – The Sound of Chocolate Leer más

    Evento

  • Reinoso F, Touhafi A, Steenhaut K, Van R, Velasco C. (2017) – Using sound to enhance taste experiences: An overview Leer más

    Artículo

  • Velasco C, Reinoso F, Petit O, Nijholt A. (2016) – A multisensory approach for the design of food and drink enhancing sonic systems Leer más

    Artículo

  • Reinoso F, Van R, Rychtarikova M. (2016) – Matching soundscapes and music with food types Leer más

    Artículo

  • Reinoso F, Velasco C, Van R, Leboeauf Y, Spence C. (2016) – Music Influences Hedonic and Taste Ratings in Beer – Frontiers in Psychology (ISSN 1664-1078). Leer más

    Artículo

  • Reinoso F, Steenhaut K, Van R, Touhafi A, Velasco C. (2016) – Sound-enhanced gustatory experiences and technology – ACM International Conference Proceeding Series (ISSN 97814503). Leer más

    Artículo

  • Reinoso F, Wang Q, Van R, Spence C. (2016) – The influence of soundscapes on the perception and evaluation of beers – Food Quality and Preference (ISSN 0950-3293). Leer más

    Artículo

  • Reinoso F, Wang Q, Causmaecker B, Steenhaut K, Van R, Spence C. (2016) – Tune That Beer! Listening for the Pitch of Beer – Beverages (). Leer más

    Artículo

  • Reinoso F, Touhafi A, Steenhaut K. (2016) – Wireless Sensor Networks for Sound Design: A Summary on Possibilities and Challenges Leer más

    Artículo

  • Reinoso F, Touhafi A, Steenhaut K, Rychtarikova M. (2015) – Assessing multisensory tasting experiences by means of customized soundscapes Leer más

    Artículo

  • Reinoso F, Van R, Rychtarikova M, Touhafi A, Steenhaut K, Persoone D, Spence C, Leman M. (2015) – Does Music Influence the Multisensory Tasting Experience? Journal of Sensory Studies – Journal of Sensory Studies (ISSN 0887-8250). Leer más

    Artículo

  • Reinoso F, Van R, Rychtarikova M, Touhafi A, Steenhaut K, Persoone D, Spence C. (2015) – Using sound-taste correspondences to enhance the subjective value of tasting experiences – Frontiers in Psychology (ISSN 1664-1078). Leer más

    Artículo

  • Reinoso F, Tiete J, Touhafi A, Steenhaut K. (2014) – ABox: New method for evaluating wireless acoustic-sensor networks – Applied Acoustics (ISSN 0003-682X). Leer más

    Artículo

  • Reinoso F. – Carlitos Leer más

    Otro

  • Dominguez F., Nguyen T, Reinoso F, Touhafi A, Steenhaut K. (2013) – Active Self-Testing Noise Measurement Sensors for Large-Scale Environmental Sensor Networks – Sensors (ISSN 1424-8220). Leer más

    Artículo

  • Reinoso F, Van R, Touhafi A. (2013) – TASTE-Testing Auditory Solutions towards the Improvement of the Tasting Experience Leer más

    Artículo

  • Reinoso F. – Nuna Potosí Leer más

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Nombre del proyecto: Cadenas de valor sostenibles en la pesca artesanal
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Financiador principal: FIDUCOLDEX-INNPULSA
Proyecto de Investigación
Nombre del proyecto: Experiencia mutisensorial
En ejecución
Financiador principal: O Boticario

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http://hdl.handle.net/1992/46650

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