Andres Alberto Barrios Fajardo

Home / Profesores / Andres Alberto Barrios Fajardo
Andres Alberto Barrios Fajardo

Andres Alberto Barrios Fajardo

Doctor Of Philosophy In Marketing

andr-bar @uniandes.edu.co

Profesor Asociado

Oficina: SD-1007

Extensión: 3975

Facultad de Administración

Información básica
Cursos
Productos
Títulos académicos
Proyectos

Información básica

Cursos Recientes

  • 2021
    • INVESTIGACIÓN DE MERCADOS

      Primer Periodo
      Licenciatura

      DISEÑO DE INVESTIGACIÓN II

      Primer Periodo
      Doctorado

Productos Recientes

Barrios A. (2021)
Book review: Macro-Social Marketing Insights: Systems Thinking for Wicked Problems
Otro
Barrios A. (2021)
EXTENDING THE NOTION OF CUSTOMER VALUE TO SURFING CAMPS
Artículo

Títulos Académicos Recientes

Doctor Of Philosophy In Marketing

Doctorado

Lancaster University

2013

Gran Bretaña

Proyectos Recientes

  • 2019
    • Emprendimientos para la Paz

      Duración: 12 meses

      PR.2.2019.5967

      Oportunidades y Barreras para la captura de valor en los emprendimientos de mujeres caficultoras de la Meseta de Popayán

      Duración: 14 meses

      PR.2.2019.8308

Cursos

  • 2021
    • INVESTIGACIÓN DE MERCADOS

      Primer Periodo
      Licenciatura

      DISEÑO DE INVESTIGACIÓN II

      Primer Periodo
      Doctorado
  • 2020
    • INVESTIGACIÓN DE MERCADOS

      Segundo Periodo
      Licenciatura

      INVES. DE MERCADOS CUALITATIVA

      cuarto Trimestre
      Especialización
    • SIMULACIÓN DE MERCADEO

      Segundo Periodo
      Maestría
  • 2019
    • BRAND MANAGEMENT (INGLÉS)

      Primer Periodo
      Licenciatura

      INVESTIGACION DE MERCADOS

      Primer Periodo
      Licenciatura
    • INVES. DE MERCADOS CUALITATIVA

      cuarto Trimestre
      Especialización

      INVESTIGACIÓN DE MERCADOS

      Segundo Periodo
      Licenciatura
    • BRAND SINERGIES

      Segundo Periodo
      Maestría
  • 2018
    • INVESTIGACION DE MERCADOS

      Segundo Periodo
      Licenciatura

      BRAND MANAGEMENT

      Segundo Periodo
      Licenciatura
    • MÉTODOS II

      Segundo Periodo
      Maestría

      INVESTIGACION DE MERCADOS

      Primer Periodo
      Licenciatura
    • BRAND MANAGEMENT

      Primer Periodo
      Licenciatura
  • 2017
    • INVESTIGACION DE MERCADOS

      Segundo Periodo
      Licenciatura

      INVESTIGACION DE MERCADOS

      Primer Periodo
      Licenciatura
    • MÉTODOS II

      Segundo Periodo
      Maestría
  • 2016
    • INVESTIGACION DE MERCADOS

      Primer Periodo
      Licenciatura

      INVESTIGACION DE MERCADOS

      Segundo Periodo
      Licenciatura
    • MÉTODOS II

      Segundo Periodo
      Maestría
  • 2015
    • COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR

      Primer Periodo
      Licenciatura

      INVESTIGACION DE MERCADOS

      Primer Periodo
      Licenciatura
    • INVESTIGACION DE MERCADOS

      Segundo Periodo
      Licenciatura

      MÉTODOS II

      Segundo Periodo
      Maestría
  • 2014
    • INVESTIGACION DE MERCADOS

      Primer Periodo
      Licenciatura

      INVESTIGACION DE MERCADOS

      Segundo Periodo
      Licenciatura
    • COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR

      Segundo Periodo
      Licenciatura
  • 2013
    • COMPORTAMIENTO DEL CONSUMIDOR

      Segundo Periodo
      Licenciatura

      INVESTIGACION DE MERCADOS

      Segundo Periodo
      Licenciatura

Productos

Barrios A. (2021)
Book review: Macro-Social Marketing Insights: Systems Thinking for Wicked Problems
Otro
Barrios A. (2021)
EXTENDING THE NOTION OF CUSTOMER VALUE TO SURFING CAMPS
Artículo
Barrios A. (2021)
El efecto de las tendencias tecnológicas en la gestión de marcas
Columna de Opinión
Camacho S, Barrios A. (2021)
Social Commerce affordances for female entrepreneurship: the case of Facebook
Electronic Markets (ISSN 1019-6781)
Artículo
Barrios A. (2020)
Across Time, Across Space and Intersecting in Complex Ways: A Framework for Assessing Impacts of Environmental Disruptions on Nature-Dependent Prosumers
Artículo
Riaño L, Reinoso F, Barrios A, Campo R.
Culture and communication for a wellbeing-oriented food marketing strategy
Evento
Barrios A. (2020)
From donation-based NPO to social enterprise: A journey of transformation through business-model innovation
Journal of Business Research (ISSN 0148-2963)
Artículo
Barrios A, Camacho S. (2020)
Programa de Emprendimiento Comunitario: Nuevas Oportunidades para el Campo
Libro
Barrios A. (2020)
The Global Refugee Crisis: Pathway for a More Humanitarian Solution
Journal of Macromarketing (ISSN 0276-1467)
Artículo
Barrios A. (2020)
Una oportunidad para los informales
Columna de Opinión
Barrios A, Reficco E. (2020)
What social enterprises can learn from the freemium business model
Artículo
Garcia J, Barrios A. (2019)
Construcción de Paz: las empresas en la reintegración de excombatientes
Libro
Barrios A, Schultz CJ, Montes J. (2019)
Entrepreneurship as boundary object: Toward reintegration of Colombia's ex-militants into civil society
Journal of Macromarketing (ISSN 0276-1467)
Artículo
Angelika Rettberg, Barrios A, Garcia J, Montes J, Schnarch D. (2019)
Introducción a "Construcción de paz: Las empresas en la reintegración de excombatientes"
Construcción de paz: Las empresas en la reintegración de excombatientes (ISBN 9789587748505)
Capítulo de Libro
Angelika Rettberg, Garcia J, Barrios A, Montes J, Schnarch D. (2019)
Reflexiones finales
Construcción de paz: Las empresas en la reintegración de excombatientes (ISBN 9789587748505)
Capítulo de Libro
Camacho S, Herrera A, Barrios A. (2019)
Refugees and Social Inclusion: The Role of Humanitarian Information Technologies
Decision-making in Humanitarian Operations - Strategy, Behavior and Dynamics (ISBN 978-3-319-91508-1)
Capítulo de Libro
Barrios A, Garcia J, Montes J, Rettberg A, Schnarch D, Angelika Rettberg. (2019)
Sector privado y reintegración: una mirada a la inclusión de excombatientes en la actividad productiva en Colombia
Excombatientes y acuerdo con las FARC-EP en Colombia: Balance de la etapa temprana (ISBN 9789587748789)
Capítulo de Libro
Taborda R, Barrios A, Reficco E. (2019)
Training effects on subsistence enrepreneurs'hope and goal attainment
Education + training (ISSN 0040-0912)
Artículo
Barrios A, Camacho S. (2018)
Consumers’ approach to brands centered on infamous celebrities: An institutional view of Pablo Escobar’s Human Brand
Journal of Business Research (ISSN 0148-2963)
Artículo
Barrios A. (2018)
Inclusive Food Distribution Networks in Subsistence Markets
Case Studies in Food Retailing and Distribution (ISBN 9780081020371)
Capítulo de Libro
Barrios A, Camacho S. (2017)
Conflict and controversy in brands centered on infamous celebrities
Marketing Theory (ISSN 1470-5931)
Artículo
Barrios A, Wilson B. (2017)
Creativity Identity in Colombia: The Advertising Creatives’ Perspective
International Journal Of Advertising (ISSN 0265-0487)
Artículo
Barrios A, Wilson B, Arias C. (2017)
Getting the Sustainability Message Across: An Endorsed Colombian Environmental Cinematographic Strategy
International Journal Of Advertising (ISSN 0265-0487)
Artículo
Barrios A.
Marketing to end a civil war: The evolving case of the Colombian peace process
Evento
Barrios A, Camacho S. (2017)
SUSTAINABILITY IN SUBSISTENCE MARKETPLACES: EVIDENCE FROM THE IMPLEMENTATION OF COMMUNITY BASED INITIATIVES
Artículo
Camacho S, Barrios A. (2017)
Social ties and improved well-being: the role of Wikimujeres in Colombian women's business development
ACR Latin America Conference 2017
Capítulo en Memoria
Barrios A, Camacho S. (2017)
Sustainability in subsistence marketplaces, a community challenge
ACR Latin America Conference 2017
Capítulo en Memoria
Barrios A.
TCR Scholarship for the Latin American Context
Evento
Barrios A.
Transformative Market and Consumer Research Initiatives for the Refugee Humanitarian Crisis
Evento
Barrios A.
CONFLICT AND CONSTRUCTIVE ENGAGEMENT
Evento
Barrios A. (2016)
Enemigo en Casa
Columna de Opinión
Barrios A. (2016)
Marketing as a Means to Transformative Social Conflict Resolution: Lessons from Transitioning War Economies and the Colombian Coffee Marketing System
Journal of Public Policy and Marketing (ISSN 0743-9156)
Artículo
Barrios A.
SUSTAINABILITY IN SUBSISTENCE MARKETPLACES: EVIDENCE FROM THE IMPLEMENTATION OF COMMUNITY BASED INITIATIVES
Evento
Barrios A.
The Dynamic Effects of Policy and Marketing Systems on Peace and QOL: Empirical Evidence from Medellin, Colombia
Evento
Camacho S, Barrios A. (2016)
“Tell Me Who You Are, and I Will Show You What You Get” - the Use of Individuals’ Identity for Information Technology Customization
HCI International 2016
Capítulo en Memoria
Barrios A.
Businesses as Boundary Objects for Post-war Reconciliation
Evento
Barrios A.
Conflict and controversy in markets centered on contestable human brands
Evento
Barrios A.
Creación de espacios de inclusión en el la enseñanza de administración
Evento
Barrios A.
Social Conflict and Consumption
Evento
Barrios A. (2015)
The Contextual Value of Social Capital for Subsistence Entrepreneur Mobility
Journal of Public Policy and Marketing (ISSN 0743-9156)
Artículo
Barrios A.
The FIFA World Cup: Analyses and Interpretations of the World’s Biggest Sporting Spectacle
Evento
Barrios A. (2015)
The Transformative Value of a Service Experience
Journal of Service Research (ISSN 1094-6705)
Artículo
Barrios A. (2015)
Ventas ambulantes: hacia una política comunitaria
Columna de Opinión
Barrios A. (2015)
When Social Capital Becomes a Social Liability for Business Growth
Artículo
Barrios A.
Escaping poverty: Life aspirations and hope dialectics in a subsistence entrepreneurship program
Evento
Barrios A. (2014)
Poverty in consumer culture: towards a transformative social representation
Journal of Marketing Management (ISSN 0267-257X)
Artículo
Barrios A.
“Communal strategies to countervail stigma experiences”.
Evento
Barrios A.
"Possessing in a restricted consumption context”
Evento
Barrios A.
Poverty in Consumer Culture
Evento
Barrios A. (2012)
"Your Life When You've Got Everything Is Different" : Forced Transformations And Consumption Practices
Research In Consumer Behavior (ISBN 9781787900222)
Capítulo de Libro
Barrios A. (2012)
Countervailing the Effects of Poverty: Individual and Collective Strategies among Improvershed Consumer for Sustainable Well - Being
Association for Consumer Reasearch (ISBN 978-0-915552-70-2)
Capítulo de Libro
Barrios A. (2012)
Forced Transformations and Consumption Practices in Liquid Times
Association for Consumer Reasearch (ISBN 978-0-915552-70-2)
Capítulo de Libro
Barrios A. (2012)
Hope and Innovativeness: Transformative Factors for Subsistence Consumer-Merchants
Transformative Consumer Research For Personal and Collective Well-being (ISBN 1848728522)
Capítulo de Libro
Camacho S, Barrios A. (2012)
Una Era de Convergencia Entre Tecnología Consumidor y Empresa
Tendencias en la Administracion: gerencia y academia (ISBN 9789586958165)
Capítulo de Libro
Serna J, Barrios A. (2011)
¿Cómo medir el valor del cliente?
Libro
Trujillo C, Barrios A, Camacho S. (2010)
Low socioeconomic class and consumer complexity expectations for new product technology
Journal of Business Research (ISSN 0148-2963)
Artículo
Camacho S, Barrios A. (2009)
Brecha digital, un obstáculo más allá de infraestructura
Portafolio (ISSN 0123-6326)
Artículo
Trujillo C, Barrios A, Ospina J, Estrada C. (2009)
Estrategias de publicidad efectivas: Casos ganadores de los premios effie 2006
Libro
Barrios A. (2009)
Interconexión Eléctrica
Otro
Barrios A, Trujillo C, Ospina J, Soto J.
MISMO PRODUCTO, VARIOS PRECIOS
Otro(s)
Camacho S, Barrios A. (2009)
¿Cómo utilizan las empresas Internet?
Portafolio (ISSN 0123-6326)
Artículo
Barrios A. (2008)
Caso Grupo Nacional de Chocolates
Casos de Estrategia (ISBN 9-789586-95634)
Capítulo de Libro
Barrios A. (2008)
ISA - Perú
Otro

Títulos académicos

  • Doctor Of Philosophy In Marketing

    Doctorado

    Lancaster University

    2013

    Gran Bretaña

Proyectos

  • 2019
    • Emprendimientos para la Paz

      Duración: 12 meses

      PR.2.2019.5967

      Oportunidades y Barreras para la captura de valor en los emprendimientos de mujeres caficultoras de la Meseta de Popayán

      Duración: 14 meses

      PR.2.2019.8308

  • 2014
    • VÍAS PARA ESCAPAR DE LA PROBREZA: LA EVOLUCIÓN DE LA ESPERANZA Y ASPIRACIONES DE VIDA EN PROGRAMAS DE EMPRENDIMIENTO DE SUBSISTENCIA

      Duración: 36 meses

      PR.3.2014.1562